Berichten: 41
Topics: 11
Lid sinds: Apr 2010
Heeft iemand dit systeem al eens gemonteerd in een 164? Wat zijn de ervaringen?
Zie
http://www.flashlube-europe.com/en/produ...fluid.html voor meer info.
Of bereik je hetzelfde door af en toe eens op benzine te rijden?
Volvo 164 E 1973
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Het rijden op benzine zorgt er niet voor dat je slijtage ongedaan gemaakt wordt of weerr aangroeit.
Ook flashlube kan dit niet helpen. Het zorgt misschien voor wat smering tijdens het rijden op LPG, wat je bij het rijden op benzine natuurlijk hebt. Of het zoden aan de dijk zet (of op je kleppen) weet ik niet, geen ervaring mee.
Als je geharde klepzittingen hebt is het niet eens nodig denk ik. Weet niet wat zo'n setje kost, misschien kan je netzo goed door sparen voor een koprevisie.
Berichten: 3.258
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Niet gemonteerd op een 164, wel op mijn 122 en 245.
Ben er zelf heel tevreden over , maar de meningen hier zijn zeer verdeeld.
Meesten vinden het onzin, en weinig lube-lovers hier.
Zoek eens op flashlube op het forum, al veel over geschreven
Goedkope namaak flashlube kost â¬25 op MP, de echte zit op het dubbele volgens mij.
Berichten: 6.729
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Dat zijn de kosten niet inderdaad.
Berichten: 11.670
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
Als je een oude (originele) kop hebt, gewoon op LPG gaan rijden, slijtage heeft ie al, als ie gereviseerd uiteindelijk moet worden de klepzittingen meteen meenemen..
Berichten: 41
Topics: 11
Lid sinds: Apr 2010
Ik dnek dat ik een oude orginele kop heb (maar weet het niet zeker, is een ruilmotor die er net in zit),maar wil toch het beste voor mijn auto

Ik heb er nu een hoop over gelezen, heb er toch maar een besteld, kan geen kwaad lijkt me. Ik wil de mijne uiteindelijk ombouwen naar gasinjectie met KdFi v1.3, misschien later nog een een turbo. En dan lijkt het me helemaal een goed idee.
Maar eerst eens kijken hoe dit blok zich houdt, eerste ritjes gaan prima. Ik vind alleen dat de koppeling heel zwaar gaat (moet echt met veel kracht helemaal op de vloer stampen bijna), is dat normaal met een M400? Hiervoor zat er een automaat in, dus geen vergelijkmateriaal.
Volvo 164 E 1973