Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
trillende voorwielen
Heb destijds de wielen (Draco's) overgezet van een 145 naar mijn 245. Op de 145 niets aan de hand, op de 245 wel: rond 80 (soms bij 90, soms bij 100) trillen.
De oude wielen met stalen velgen die eerst op de 245 zaten trilden ook, maar niet meer zodra ze op de 145 zaten.
Je zou denken dat ze goed uitgebalanceerd zijn, omdat zowel de Draco's als de stalen velgen op de 145 niet trilden.

Hoe kan dit?
245 DL 1983
Antwoord
Dan ligt het trillen dus niet aan de banden maar is er iets anders loos met de 245 lijkt me.
Antwoord
Zo trillen bij 90-100 heb ik ook wel gehad met de 240, nadat ik er redelijk goede Conti Eco's op had gezet. Van alles geprobeerd, ging pas over met de twee (heel oude) Michelin MX banden die daar al die tijd gezeten hadden. Toen exact dezelfde (nieuwe) Nokian banden voor gemonteerd, en weer trillingsvrij. Die banden raken nu aardig versleten, maar nog steeds trillingsvrij.

Lijkt erop dat de 240 zeer gehecht raakt aan z'n banden. Bij mijn 140's maakt het inderdaad geen bal uit wat voor banden ik waar monteer.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Heb er Roadstone op zitten met veel profiel, dus dan nog maar even doortrillen.

Hebben die trillingen nog nare bijwerkingen, bv. een fusee die eerder speling krijgt of zo?
245 DL 1983
Antwoord
Geen idee. Als je bedenkt wat wielen, fusees en alles dagelijks te verduren krijgen is zo'n rammeltje bij 90 een klein ongemak denk ik.
Ik kreeg ik er eerder genoeg van, dashboardkastje rammelde hoogst vervelend.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
als een band uiteindelijk stuiterbewegingen gaat maken gaat dat ten koste van de wegligging en schokbreker(s), en dus ook wer wegligging.

Ik heb m'n banden wel eens laten balanceren op de auto..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Tot nu toe is het irritant als er iemand voor je net iets te langzaam rijdt en inhalen is niet mogelijk.

Over een paar weken/maanden....... :Smile

@ Jambon: uitbalanceren op de auto ook naar aanleiding van trillingen en daarna was het probleem verholpen?
245 DL 1983
Antwoord
ja, was overiges bij m'n 205 met gebruikte GTI velgen, dat zijn al gauw "sloffen" onder zo'n ding, maar je pakt direct alles wat mee draait, dan moet je alleen wel velg en naaf merken ivm een lekke band oid..

Ãn de banden meneer moet weten wat ie aan het doen is... Ik ga bij een adres waar ik al heel lang kom, en die is het met de paplepel ingegoten, zo eentje die nog net niet tussen de banden woont zeg maar.. (er boven dat wel..) Niet ieder bedrijf heeft trouwens zo'n apparaat.

Destijds kwam ie er zelf mee "ja die velgen willen nog wel eens trillen" Dus eerst monteren, balanceren, daarna op de auto nog eens.. ok.. ??? das service.. Smile
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Jambon schreef:Ãn de banden meneer moet weten wat ie aan het doen is...

Zo eentje is ook hier Smile
245 DL 1983
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)