Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vakantie check
Wij zijn van plan om met onze Volvo 245 dl 1975 B21A met AW71L automaat op LPG dit jaar naar Frankrijk op vakantie te gaan. +/- 1000 km heen en 1000 km terug
Nu is de auto volgens mij in goede staat. Motor en versnellingsbak zijn in orde, olie op peil. Goede banden, vloeistoffen gevuld.

Wie heeft er tips voor een oldtimer rijder met autovakantie plannen. Wat mee te nemen (onderdelen/ gereedschap), waar aan te denken?

Een Franse vulnippel voor LPG heb ik al op mijn lijstje.

Antwoord
ik adviseer altijd een 82 graden thermostaat, dan kan hij zonder problemen de file's en grotere temperaturen aan.

spanning van je reservewiel even checken, neem lampjes mee en een busje wd40 (bijgeloof maar de wegenwacht had het 3 jaar geleden niet bij zich en ik wel...)
Antwoord
zorg voor een goede verzekering met repatriëring... liter vloeistof mee voor olie en koeling, snaartje, kannetje benzine, wat passend handgereedschap, je kunt toch niet alles voor zijn. Gewoon af en toe controleren en geen andere rijstijl dan je normaal ook doet...

pomp je reservewiel op..Wink
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
startkabels, ATF
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Koolborstels vd dynamo. Puntjes, condensator, bobine. Carb membraan.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
SUPER! gelukkig is het een station en kan alles zonder problemen mee Wink

Je kunt inderdaad niet alles voor zijn, dus ga ook niet proberen alles te dekken. Wel heb ik nu een mooi lijstje!
Reserveband oppompen, goeie tip! Ook neem ik maar een reserve dynamo mee. Toch fijn als ik zo een andere onder kan bouten.

82 graden thermostaat! ook iets waar ik nooit op zou komen! top! bedankt alle!
Antwoord
Een paar meter elektriciteitssnoer, universele zwevende zekering,rolletje tape universele schakelaar (ik kan de lijst nog wel langer maken met wat ik allemaal permanent in de auto heb maar we houden het praktisch Smile )

en ja ik weet het, t'is omstreden maar ik heb ook een radiateurpil bij me.
de meningen zijn weliswaar verdeeld maar vanaf je PC-tje thuis is het makkelijk babbelen terwijl de ander in midden in de nacht met pech op een rotplek staat.bij mij gaat er gewoon een pil in als ik het nodig oordeel in bovengenoemde omstandigheden ;D

hetzelfde geld voor een lekke band of ander ongemak; kijk goed of jij en je familie veilig kunnen staan, zoniet rij gezellig je band + velg aan flarden tot je op een veilig stuk kunt stoppen want persoonlijk letsel is niet in geld uit te drukken.niet overtuigd? let de komende tijd eens op auto's voor je, hoe vaak zie je niet iemand met z'n wielen ruim over de vluchtstrook banjeren......je zult er maar net staan. >Sad

dus tot slot; voor iedere inzittende een oranje veiligheidshesje Wink

[Afbeelding: vouwwagen.jpg]
Antwoord
Mooie plek, Volvodiesel ;D

Idd, veiligheid en zichtbaarheid voor alles! Fluohesjes en gevarendriehoek zeker in de auto. Ik ken mensen die zelf zo'n oranje zwaailicht id auto hebben liggen en op het dak plaatsen bij nood. Zie je echt kilometers ver!

Ik heb zelf ook altijd een winterjas / gevoerde regenjas (of deken(s)) in de auto liggen. Je weet nooit waar en wanneer je strandt en hoe lang je op hulp moet wachten buiten de auto..
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
idd olie en koelvloeistof e.d
Misschien wat eten (wat niet kan bederven) koekjes of repen en water in de auto, je zal maar een paar uur in de file staan o.i.d
Ik heb altijd wat Rubicon al zei bij me, en een hoofdlampje, ty-wraps,ductape ;D.

Volvo 244DL 78'<br />Yamaha XT350 89'<br />Zundapp 517 CS50 74'
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)