Topics: 2
Al een paar dagen een rommelend geluid "ergens achteraan", maar de boel werd niet warm ofzo, ook de remmen zaten niet vast. Vanmiddag maar eens op een brug gezet om het wiellager te checken. Met het naar buiten halen van de as (li-achter) kwamen de lagertonnetjes er los uit, ÃÃntje was helemaal plat. De kooi lag in 10 stukjes. Waar haal ik op korte termijn (morgenochtend) een nieuw lagersetje hier in de buurt? Iemand een idee?
groet, Richard
Topics: 22
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 82
Makkelijkst is natuurlijk een complete steekas. Sloperij Delft had een ruim assortiment 240 onderdelen.
In de Binkckhorst in Den Haag zitten een stel slopers bij elkaar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 22
Dan ben je wel duurder uit als met een nieuw lager. :

:

Probeer wel uit de brokken de code te achterhalen of neem anders alles mee.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 82
De code is Timken U360L voor de 'cup' (buitenbaan), U399 voor de 'cone' (de binnenbaan met kegels en lagerkooi), samen Timken Set-10.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 2
Na een rondje bellen heb ik een skf lagersetje uit delft kunnen ophalen. Alle goedkope setjes waren natuurlijk net niet leverbaar of te ver weg. Sloperij Delft heeft wel nog een 240 staan maar daar moest de as nog onderuit. Binckhorst kon me niet helpen. As i speak zit het nieuwe setje er al in. Gelukkig kon ik een pers gebruiken, zonder had me veel extra tijd gekost. Lagersetje komt met lager, ring en twee keerringen. Wel opvallend is dat het lager door Timken in elkaar geschroeft is, hoewel het een skf setje is. Anyway weer een sleutelervaring rijker.