Topics: 6
Ik heb afgelopen week de reactiestangen achter van nieuwe Polynogwat rubbers (paars/blauw) voorzien. Wat ik wel vind is dat de auto meer dreunt bij 2000 en 3000 O/m, met name bij gas los.Gaat dit nog vanzelf weg als de rubbers wat gezet zijn?
Topics: 289
eigenlijk is het geen rubber, en ze zijn harder, maar directer en nemen overmatige beweging uit je "chassis" weg, stukje verbetering wegligging. Zoals altijd, wegligging gaat deels ten koste van het comfort..
Topics: 22
ik heb ze er ook in gezet, enige wat ik merkte was dat met remmen op motor in de 2 je de koppeling wat rustiger moest laten opkomen om trillen (heel licht) te voorkomen. verder geen trillingen, ook niet echt nu de hele vooras en stuk achteras van poly is voorzien. Nieuw poly is denk ik comfortabeler dan versleten rubber.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Ik heb de originele er weer ingeslagen (rubber), waren nog in goede staat. Dreunt nog steeds enigszins, maar veel en veel minder. Dit is acceptabel. Jammer van het geld voor de Poly-rubbers, maar helaas. Ik vermoed dat er of in mn M46-bak, of in de korte aandrijfas een onbalans zit, die met de stugge Poly-rubbers ook nog ns naar de achteras wordt doorgegeven. En vervolgens krijg ik dan ook een dreun uit de brandstoftank....Een leek zal de huidige resonantie/dreun niet opmerken, maar ik hoor echter alles :-X
roel604 schreef:Ik heb de originele er weer ingeslagen (rubber), waren nog in goede staat. Dreunt nog steeds enigszins, maar veel en veel minder. Dit is acceptabel. Jammer van het geld voor de Poly-rubbers, maar helaas. Ik vermoed dat er of in mn M46-bak, of in de korte aandrijfas een onbalans zit, die met de stugge Poly-rubbers ook nog ns naar de achteras wordt doorgegeven. En vervolgens krijg ik dan ook een dreun uit de brandstoftank....Een leek zal de huidige resonantie/dreun niet opmerken, maar ik hoor echter alles :-X
Dan had je misschien eerst de as eens kunnen "inspecteren".. Dat het meer bewegingen doorgeeft, of minder dempt is bekend, maar "manco's" vallen nu op en vragen dan om aandacht..
Jw240 schreef:ik heb ze er ook in gezet, enige wat ik merkte was dat met remmen op motor in de 2 je de koppeling wat rustiger moest laten opkomen om trillen (heel licht) te voorkomen. verder geen trillingen, ook niet echt nu de hele vooras en stuk achteras van poly is voorzien. Nieuw poly is denk ik comfortabeler dan versleten rubber.
Een versleten rubber is minder confortabel maar ik heb de ervaring dat slechter presteren qua wegligging meer opvalt, helemaal nadat je ze vervangt, dan pas merk je wat je "chassis" behoort te doen.. De PU bussen geven hetzelfde effect alleen met iets minder comfort, tis een keus...
Nog meer mensen met PU ervaringen? Ook de negatieve? Aanvullende reeds uitgevoerde oplossingen?
@Jambon,
Ik ben het met je eens dat mancos aandacht vragen. Het zou nog kunnen liggen aan het voorste kruisje, alhoewel dit spelingvrij en soepel is. Verder kan de as enigszins krom zijn. Of onbalans hebben.Tussenlager heb ik vernieuwd incl.rubber. Maar op dit moment laat ik het even voor wat het is. Het vreemde van mijn klacht is overigens niet snelheidsafhankelijk, maar meer toerentalafhankelijk. En dan neig ik toch weer te denken aan vliegwiel/koppeling-onbalans, of hoofdas in de bak. Koppeling is overigens net nieuw. Tja, ga maar zoeken. Gelukkig is het best acceptabel zoals het nu is, maar niet 100% trillingvrij. Daar komt bij, hoe meer je ergens op let..hoe meer t opvalt. En ik wil nu toch ook weer genieten van de 240!!
Topics: 4
Misschien domme vraag, maar wanneer merk je dat je rubbers versleten zijn :
Topics: 33
Erikhans schreef:Misschien domme vraag, maar wanneer merk je dat je rubbers versleten zijn :
als er scheurtjes in zitten en als je het stuk staal dat erin zit op of neer kunt bewegen
Topics: 17
Citaat:Nog meer mensen met PU ervaringen? Ook de negatieve? Aanvullende reeds uitgevoerde oplossingen?
Ik heb alles in PU en ben tevreden. Hij is stugger en directer en het is dus vast zo dat als er onbalans / speling oid ergens in je auto zit, dit 1 op 1 wordt doorgegeven.
Dus alleen doen als je auto verder 100% is en je ietsje comfort inleveren ok vindt.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...