Topics: 5
Bij mijn V70 wordt, als alles goed werkt, het klepje over de brandstofvulopening met de centrale deur vergrendeling vergrendeld met een plastic pennetje.
Bij ontgrendelen wordt dit pennetje, wat niet naar buiten komt, even een millimeter naar binnen getrokken.
Maar bij vergrendelen komt het pennetje niet naar buiten. Het pennetje beweegt helemaal niet. Het klepje over de brandstofvulopening wordt dus niet vergrendeld als de auto afgesloten is.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Waar moet ik de oplossing zoeken?
(Deze V70 heeft zoveel zekeringen, schakelingen, relais, en een ingewikkelde computer die alles aanstuurt!)
Staat dit topic hier op de goede plaats? Dit forum is al jaren heel behulpzaam bij onderhoud en reparaties van mijn 240!
Ik kijk uit naar reacties!
Vriendelijke groet,
Mischa Bakker
Volvo 240 GLE, 2.3 benzine, stationcar, 1992<br />Volvo V70 2.5 T AWD, 2003
Topics: 176
Grappig, nooit geweten dat dit klepje vergrendeld werd samen met de centrale deur vergrendeling; :-X
weer wat geleerd (bij mijn V700, 2002, is het klepje gewoon altijd los....dacht dat het zo hoorde).
Anyway, aan dit antwoord heb je natuurlijk niets, er zullen hier vast wel een paar V70-rijders/kenners zijn die het antwoord weten, maar op dit forum
Volvo-Forum, V70 MY2000 t/m MY2007 vind je iig je antwoord.
Misschien in deze?
Benzine klep slotje
Topics: 5
Perfect!!!
Op het getipte topic over het "Benzine klep slotje" op
http://www.volvo-forum.nl staat dat het klepje vergrendeld 10 minuten nadat de auto vergrendeld is, hier is door Volvo goed over nagedacht!
Ben meteen naar buiten gelopen, en inderdaad!
Dankzij Rob / Volvolvo weet ik dit nu!
Hartelijk dank!
Volvo 240 GLE, 2.3 benzine, stationcar, 1992<br />Volvo V70 2.5 T AWD, 2003
Topics: 52
En de rest van de sloten doet na 10 minuten ook nog iets. Tenminste het is het geluid of ze op slot gaan alleen duurt het langer. Voor zover ik heb begrepen draait ie de cilinders een aantal keren rond. Maar welk nut dat nou heeft?
Topics: 3
Volvo 142 B23 schreef:En de rest van de sloten doet na 10 minuten ook nog iets. Tenminste het is het geluid of ze op slot gaan alleen duurt het langer. Voor zover ik heb begrepen draait ie de cilinders een aantal keren rond. Maar welk nut dat nou heeft?
Moderne auto's bevatten vrij veel electronica, en hebben verschillende "slaapstanden". Vergelijk het met een laptop: suspend to memory = snel herstarten, maar kost energie voor de geheugenchips; suspend to disk = langzamer herstarten maar kost minder energie (een beetje energie is nodig, zodat de laptop het "merkt" als je wil herstarten, en helemaal uit. Dat laatste kost 0 energie maar je kan de laptop dan alleen "hardware-matig" aanzetten, via de power-knop. Voor auto's geldt iets dergelijks. In principe worden veel electronische systemen min of meer standby gehouden voor een bepaalde tijd. Maar als je dat te lang doet, loopt de accu leeg. Dus na een paar uur gaat alles in de slaapstand. Na een paar weken gaat bij veel auto's zelfs alles uit. Bijvoorbeeld een auto-alarm zal na een paar weken toch de accu leegtrekken.