Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verlagingsveren II
#11
Als je een fotoje hebt kan je die wel naar naar mij mailen, dan post ik hem wel. Voor mijn email-adres zie het envelopje links <<<.
Antwoord
#12
De Volvo staat momenteel in de stalling. Ik rij nu even rond in onze VW T3 Joker. We zijn het interieur aan het opknappen en de gasinstallatie voor de keuken wordt afgeperst en nagekeken.
Zodra ik weer in de Volvo rijdt maak ik er een mooie foto van en post hem op het forum. Dat zal waarschijnlijk over een paar weken zijn.
Antwoord
#13
Waarom kan ik geen foto's uploaden? Ik krijg geen toegang tot de uploadmap van de bijlagen. Dit bericht krijg ik zowel met de firewall aan en uit en op PC en Mac. Het fotootje is een 52kb jpeg. Dat lijkt me klein genoeg.

Ik wil jullie best een foto laten zien van het resultaat van die verlagingsveren maar ik krijg het niet voor elkaar.
Antwoord
#14
Anders upload je hem toch op een externe site?

Zoals Tinypic, Photobucket of iets dergelijks.

http://tinypic.com/
http://photobucket.com/
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
#15
Dit heeft nooit gewerkt, en zal volgens mij ook nooit werken.....
Gewoon zoals roodbaard al aangeeft, even op photobucket zetten, of mijnalbum.nl of waar dan ook (NIET imageshack), en dan hier heen linken.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#16
http://www.webshots.com/ ook een handige, gebruik um al jaren. klik op de foto en je krijgt een mogelijkheid tot kopieren van een link, plak um in je tekst en klaar, zal bij de anderen net zo werken.

(wist ik eerst ook niet Wink )
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#17
Marc1970 schreef:Ik heb wel eens een onderste wielarm vervangen onder een 145, waarbij ook de veer los kwam, en ik kan me niet herinneren dat het ingewikkeld of gevaarlijk was.
Als je de stabi, schokbreker (twee boutjes onderaan) en onderste fuseekogelmoer loshaalt drukt de veer de onderste wielarm bijna vanzelf van de fusee af (andersom, de veer drukt de fusee uit het wielnaafgebeuren).

De veer valt er dan zo uit (als je de reuzebout door de wielarm iets lost zodat de wielarm naar beneden kan klappen).

De constructie is vergelijkbaar met de Amazon, niet de 240.
Zijn er dan geen veerspanners nodig? Uit elkaar kan ik aan de hand van deze tekst voorstellen, maar weer in elkaar (onder druk) nog niet helemaal.
(anders toch maar even dhr. haynes erbij halen)
Antwoord
#18
Hoi Marc,

Ik heb de originele veren ook zonder veerspanner gedemonteerd.
Ik heb de auto op steunen gezet, met een krik de onderste draagarm op druk gezet en de fusee etc. losgeschroefd. Als je de krik laat zakken is de spanning zo van de veer en kun je hem uit de ophanging pakken. De achterkant werkt net zo alleen ondersteun je dan de as natuurlijk. Appeltje eitje.

Omdat de veer best diep verzonken zit in de draagarmen heb ik door simpelweg de boel op te krikken alles ook weer heel makkelijk in elkaar gekregen.
Antwoord
#19
niks nodig, voor de handigheid heb ik nog een klein garagekrikje wat je onder de onderste wishbone kunt zetten, en met met de kortere veren helemaal geen probleem.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  verlagingsveren hesened 10 6.152 4 February 2011, 20:56
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)