Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
chromen wielkastranden
Ik moet binnen enkele weken mijn wielkastranden eens gaan aanpakken van m'n 240GLE.

Als alles goed ontroest en behandeld is vrees ik dat enkele plekjes tot juist over de binnenrand gaan komen en dus een centimeter in het zicht. Net te laat aangepakt helaas.

Het betreft een petrolgreen exemplaar. Dus zelf gaan lakken lijkt me niet evident en laten overspuiten enkel voor de wielkastranden lijkt me over-kill.
Op ebay.de kwam ik echter chromen wielkastranden tegen die alles een cm of 2-3 overlappen.
Is dat wat op een 91-er ? Heeft iemand ze al geplaatst?
http://cgi.benl.ebay.be/Radlaufchrom-Vol...45f238dc90

Antwoord
ik zou nog liever de hele auto spuiten dan deze troep erop te zetten. ongelofelijk wat foeilelijk is dat zeg. bijkomstigheid is dat die dingen ook op de bekende mercedes turkenbakken zitten, die geimporteerde waarvan je alleen zwarte rook ziet als je er achter rijd

maaaarr, klant van me heeft ze er ook op zitten en hij is er blij mee......
Antwoord
In het chroom zijn ze iid echt niet om aan te zien.
Moet je er wel meteen ook plastic nep-chromen spinning rims bij nemen Big Grin

Misschien als je ze mat-zwart spuit, dat het dan nog enigszins lijkt.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Rob schreef:Misschien als je ze mat-zwart spuit, dat het dan nog enigszins lijkt.

weet je dat zeker? :'(
Antwoord
Nee, maar mat-zwart lijkt mij beter bij petrol-green staan dan chrome.
Zit volgens mij ook weinig chroom standaard aan een 91-er, alles is al zwart (black-line, deurstrips, raamomlijsting, bumpers, etc.)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
handgrepen niet vergeten Big Grin
Antwoord
Nou nou heftig die reacties.

Waar het om gaat is dat die wielkasten op een goedkopere manier toch een beetje goed te krijgen zijn.
Op de de golf 1 en 2 heb je van die zwarte kunststof wielkastranden (ook als verbreding)en inderdaad deze chromen zitten ook vaak op oude mercedessen.

Maar deze twee types zijn dan ook , samen met volvo uiteraard, auto's die rijden , rijden ...en blijven rijden.
Daarom zie je hier ook weleens van dit soort oplossingen opduiken als de auto de grens van 20 jaar passeert . En eerlijk gezegd: de chromen dingen op mercedes en zwarte kunststof op golf1 en 2 vind ik niet lelijk en als je wielkasten voor een overzienbaar budget weer mooi zijn, waarom niet?
Zitten ze ook niet standaard op de 264 ?

Misschien zijn er ook esthetische oplossingen voor de 240 ?
Inderdaad deze chromen misschien toch niet .... ?
Zwarte kunststof ?

Niemand foto's ?

Hier alvast een paar van de vernoemde concurentie in de klasse: kilometervreter:
[Afbeelding: Foto-3PEUBZSJ-D.jpg]
[Afbeelding: Foto-CFACBQUA-D.jpg]
[Afbeelding: Foto-8HT8UNQH-D.jpg]
Antwoord
nogmaals, kwestie van smaak.

op de 264 is het anders. die heeft een smal streepje van ik dacht 1cm op de buitenste wielranden zitten. die auto zit vol met chroom en dan is zo'n dun streepje gepast. ongepast is een nep streep van ongeveer 5 cm dik over de hele wielrand.

zo zag ik laatst in dordt een blauwe 245 uit 1992 rijden die alle liggende bumperstrips kwijt was en toen maar een goedkoop chrome plakrandje van de lidl (niet tegen de lidl hoor!) over de open gaatjes voor en achter geplakt had. :'( :'( :'(

EDIT: bij die golfjes 1 is het leuk, daar was het standaard af fabriek zo'n roestverberger. daar wisten de vantevoren al dat ie daar zou gaan roesten ;D
Antwoord
Ik geef je geen ongelijk hoor.
Maar bij de mercedes hierboven bijvoorbeeld is deze oplossing , naar mijn smaak, beter dan amateuristisch lokaal bijgelakte toestanden. Die je uiteraard toch ziet.

Helemaal goed 'professioneel' laten lakken en geen randen is nog beter natuurlijk; maar dan spreken we over een ander budget.

De randen bekijk ik als een tijdelijk compromis. Lakken kan achter vijf jaar nog als er nog op andere plaatsen plekjes zijn bijgekomen en als hij hier in België belastingvrij is .... Wink
Antwoord
tja, wielrand fixen kost al snel 400euro. 80euro is dan peanuts
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)