Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Mijn 745 heeft een pierburg ( zenith = hetzelfde?) 175 cd erin zitten en de garageman heeft zitten klooien om de co af te stellen. gelukkig wek een apk nu dus ik plaats een paar fotoos in het 745 zweden topic..
ik kijk nog eens in de boeken en er staan veel opengewerkte carb's maar niet veel over deze,
in de haynes staat iets over een special tool om de naald te verstellen.
Ik heb wel gezien dat hij aan de verkeerde stelschroefjes heeft gedraaid...
die waren voor de stationair toeren..
weet iemand van de special tool en van de procedure ??
gilles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Download TP11740-2, Fuel systems, carburetted engines van scribd-achtige website. Een Pierburg is geen Stromberg.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Super, daar heb ik nog eens wat aan, bedankt. ik ga eens even studeren
gevonden op scribd.com
ik zie gelijk dat deze carb er niet echt op hoort???
hij is volgens dit document voor een b21 en dit is een b230A op een 740 uit 1986, daar hoort vast een solex op oid.
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De Pierburg is ook op de B230A gezet, dan zit het gele olievuldopje iets uit het midden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
dus het zal wel horen zo dan?
ik kan in de haynes niet zoveel vinden over de deze motor
er staat meer in over injectiemotoren dan deze 'simpele' carburatie
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Haynes is nogal UK georienteerd en sommige motorypen werden daar gewoon niet verkocht. Geen diesel, geen turbo, veel B230E, minder carbs, etc
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 56
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2007
Ik heb hier "vraagbaak Volvo 240" van P.H. Olving en daar staat ie wel in. ik heb namelijk ook zo'n carburateur op mijn B230F motor zitten. Co afstellen kan aan de onderkant van de carburateur. helemaal naar binnen dan knijp je 'm en naar buiten is een hogere waarde. Voor het stationaire toerental moet je dat schroefje hebben wat bij je inlaatspruitstuk zit.
Als dat CO schroefje een beetje vastzit kun je de hele carburateur er even uithalen en dekseltje eraf schroeven voorzichtig met de pakking en dan 'm op je gemak gangbaar maken. Draai niet zomaar dat dekseltje eraf als ie aan je motor hangt. dan komt er een lading benzine mee.
Jeroen van der Wijst
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
rijschooljeroen schreef:ik heb namelijk ook zo'n carburateur op mijn B230F motor zitten.
eeeh, da kan nie. aanduiding F is nooit carburateur bij een redblock
Berichten: 56
Topics: 7
Lid sinds: Jan 2007
Dit keer wel dus. Is een auto wat geimporteerd is uit canada.
Jeroen van der Wijst
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ook een Canadese B230F is een EFI motor. Misschien heeft een handige Canuck er een carburateur opgezet?
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969