Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waarschuwingslampje kapotte lamp
Sinds kort blijft het waarschuwings lampje, welke aangeeft dat er een kapotte lamp is, van mijn 264 branden. Na alle lampen gecontroleerd te hebben zelfs de kentekenplaat verlichting blijft het lampje branden. Iemand een suggestie?
Antwoord
De simpele oplossing? Waarschuwingslampje uit je dashboard halen (is volgens mij bij mij ook gebeurd, het heeft nog nooit gebrand.....)
Het is een redelijk storingsgevoelig systeem. Heb je ergens iets vervangen met een ander wattage? Trekhaak gemonteerd? LED-lampjes? Of is er echt helemaal geen aanleiding geweest? Een massaprobleem kan dit overigens ook veroorzaken.
`88 245, B230K, M47
Antwoord
De lampjes die bij mij de meeste problemen geven zijn de stads/parkeerlichten, contactpuntjes even goed schoonmaken/schuren en koper weer wat naar de lampen toebuigen.
En als je LED lampjes gaat gebruiken, kun je het lampje inderdaad beter verwijderen.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Als aanvulling op tip van Zwarte Flirt:
De dikke zwarte cilinder met veel draden onder je dashbord meet het spanningsverschil tussen links en rechts alicht, remlicht, stadslicht, koplamp en knipperlicht(van de laatste ben ik niet zeker).
Mocht je dus ooit 1 lampje kapot hebben dan vervang ze door 2 nieuwe omdat zelfs de veroudering een spanningsverschil oplevert.
[img][/img]
Antwoord
Ik had hetzelfde probleem, het bleek dat aan de achterzijde de lampjes van de stadslichtjes van een verschillend wattage waren.
Ik heb ze toen alle 4 tegelijk vervangen, en sindsdien werkt het weer naar behoren.
Misschien een optie om dat even te checken.
Volvo 240DL (Bj. 1983), B21A, AW71-L.
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG
210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008)
Ik en mijn Volvo
Antwoord
abbabak schreef:.......... en knipperlicht(van de laatste ben ik niet zeker).

Ik wel Wink
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Maar als je waarschuwingslampje altijd brand, moet je het zoeken in je stadslichten, koplampen, achterlichten en kentekenverlichting.
koplampen kun je zien door deze uit te zetten (koplampen uit, lampje ook uit?)
verder kun je de lampjes in paren van 2 verwijderen om te zien wanneer het lampje uit gaat.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Kijk ook even naar de remlichten. Er was bij mij een lampje kapot, heb ik een topic over geopend gehad.
Succes.
945 GL 1993 en de V70 t6 uit 2011 Flamengo red.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Antwoord
Ik zal alle suggesties komende week testen. Remlichten is het niet want dan gaat het lampje ook branden als de verlichting niet aan is. Wat het geval was. Ik zal eens kijken naar de verschillende wattage en massa. Had namelijk laatst al een probleem met voorlamp met massa maar lamp brand wel en sindsdien is me waarschuwings lampje gaan branden.
Antwoord
Instructieboekje 1989:

The light will come on if any of the following bulbs are defective:
one of the lower beams (dimlicht is dat in het Nederlands)
one of the tail lights
one of the brake lights (when the brake pedal is depressed).

Normaal is ook dat het lampje aan is tot je de eerste keer remt, als controle op het controlelampje.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Waarschuwingslampje handrem Nicolaas H 2 1.577 16 March 2021, 00:26
Laatste bericht: Nicolaas H
  Gele waarschuwingslampje lamp kapot licht even op Bas vv 13 7.161 25 October 2011, 22:58
Laatste bericht: Bas vv
  Gele verklikkerlichtje Lamp kapot Martinus 2 2.080 21 November 2008, 22:02
Laatste bericht: abbabak
  controle lamp alternator bertvolvo 0 1.651 30 March 2006, 21:50
Laatste bericht: bertvolvo

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)