12 March 2010, 09:05
Met het vervangen van de remblokken van mijn '90 240 GLT tegen het volgende probleem aangelopen bij de RA remklauw:
Alles ging goed met de klauwen LV, LA en RA, alles was gewoon goed gangbaar. Ik had ook niet langer moeten wachten met vervangen van de blokken want zeker achter zat er nog maar weinig "vlees" op. :-X
Toen ik het binnenste remblok van de RA klauw wilde plaatsen, zag ik dat de zuiger tot op bijna de remschijf naar buiten gedrukt was! Niet goed op gelet bij het naar binnen drukken van de buitenste zuiger (?). Nou ja, ff terugdrukken dacht ik. Nee, dat zat er niet meer in. Vast. >
Losdraaien van de ontluchtingsnippel bij het terugduwen hielp ook niet, ondanks dat er wel wat remolie uit de nippel kwam.
Wat doe ik fout? Wat is er aan de hand? Kan het remoliepotje te vol raken als alle remzuigers ongeveer 80-90% van de dikte van een nieuw remblok terug gaan? (ik heb het potje niet geopend en ook nog niet gekeken) :-X
Hoe dit op te lossen of wordt dit een revisie van de klauw?
Wie heeft uitleg, info en of de gouden tip?
Alles ging goed met de klauwen LV, LA en RA, alles was gewoon goed gangbaar. Ik had ook niet langer moeten wachten met vervangen van de blokken want zeker achter zat er nog maar weinig "vlees" op. :-X
Toen ik het binnenste remblok van de RA klauw wilde plaatsen, zag ik dat de zuiger tot op bijna de remschijf naar buiten gedrukt was! Niet goed op gelet bij het naar binnen drukken van de buitenste zuiger (?). Nou ja, ff terugdrukken dacht ik. Nee, dat zat er niet meer in. Vast. >

Wat doe ik fout? Wat is er aan de hand? Kan het remoliepotje te vol raken als alle remzuigers ongeveer 80-90% van de dikte van een nieuw remblok terug gaan? (ik heb het potje niet geopend en ook nog niet gekeken) :-X
Hoe dit op te lossen of wordt dit een revisie van de klauw?
Wie heeft uitleg, info en of de gouden tip?
V70 D5 Summum '12, 240 GLT Estate aut. '90, Citroen BX GTi '89 en ook nog een Peugeot 404 berline '64!