Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gezinsuitbreiding, een tweeling!
Wat een leuk verhaal Hendrik!
veel lol gehad zo te zien ;D
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Antwoord
Het verhaal is dit:
op jacht naar een 760 TIC vond ik dus de rode 244, van eerste eigenaar met 140.000 kms. Volledig geducumenteerd en altijd goed onderhouden. De auto heeft helaas drie jaar ongebruikt buiten gestaan en dat is niet zo best voor hem geweest. Daardoor zat er toch flink wat roest op de bekende plekken. Dat is allemaal vakkundig aangepakt door mijn vriend in Stockholm.
Alleen twee plekken bij de voorruit moeten nog. Dat gaat ook binnenkort verholpen worden.

De auto stond al een tijdje op me te wachten :-) dus het werd tijd om naar Zweden te gaan.

Omdat we met z'n tweeën gingen, konden we net zo goed met twee auto's terug rijden, dus snel op jacht gegaan naar een 744. Het is een GLE uit januari '86. Hij ziet er leuk uit, zeker met die velgen. De auto heeft echter wel 'liefde' nodig, zal ik maar zeggen. Een klein beetje oppervlakteroest op ÃÃn deur, nog wat kleine plekjes her en der. Een roestgat in de rechter wielkast! Verder onder vrij redelijk, lijkt het.

We gaan de auto samen aanpakken. Hij heeft iets van anderhalve ton op de teller en verdient het om iets van te maken. Daarna zien we wel, misschien komt hij te koop.

Echt wel leuk hoor met een maat die kant op gaan. Alleen was het lastig een kroeg te vinden in Göteborg :-) Uiteindelijk belandden we in een Wine Bar van een Italiaans restaurant... Maar daar hadden ze ook bier gelukkig.

Leuke mensen ontmoet, erg behulpzaam die Zweden, en ook de 'nieuwe' Zweden. De Sirius velgen met goede 'dubbfria' winterbanden kocht ik van een Irakees, die ze een paar weken voor me bewaarde en ze zelfs langs kwam brengen bij een nabij benzinestation.
Nog meer exotische sferen: Oegandese gastvrouw, zigeuners die met Volvo's scharrelen, een Nederlands sprekende Irakees met een garage.

De sneeuw was erg mooi in Stockholm maar de dagen erna werd het drap en natte boel overal.
Het was nog even spannend: Mijn 244 stond dwars op een heuveltje geparkeerd met daar onder twee andere auto's. Om de auto op de weg te krijgen moest ik een heel glad geworden helling af. Met kans dat ik twegen de andere auto's aan zou glijden!
gelukkig ging het goed, hoewel ik de voorwielen al voelde gaan slippen :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
PB240 schreef:Vet! Zo'n avontuur hoop ik van de zomer ook te maken ;D
i.i.g. geen last van de sneeuw dan :-)

Vertel!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Zat het net even je verhaal te lezen en nu vroeg ik me af, is het niet handig om een soort van stappenplan te schrijven voor de invoering van een 'echte' Zweed? Waar ik zelf vooral mee zit is hoe men zulke dingen moet regelen met nummerborden/verzekering in NL en buitenland enz.
Dit aangezien men toch wel vaak koopjes op Blocket langs ziet komen voor Nederlandse begrippen Smile

Als je hier tenminste tijd voor hebt, anders moet ik maar even verder zoeken.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
Mooi, mooi, mooi Smile
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
henqui schreef:Hier zijn de foto's
>>>klik<<<

Helemaal top Hendrik, dat zijn leuke dingen voor de mens. 't Wordt tijd dat ik ook eens naar dat museum ga, erg interessant wel.
Het lijkt wel of die onwijze mistlampen verplicht zijn, je ziet dat wel erg vaak daar of lijkt dat zo?
Groeten van Frans
Antwoord
die mistlampen zie je vooral in het Noorden, waar het 's winters niet of nauwelijks licht wordt.
Antwoord
[Afbeelding: 16293262.jpg]
flipcameraatje was mee, ik zal binnenkort een filmpje van het volvomuseum op youtube zetten.
Antwoord
Let je wel op de weg?
Groeten van Frans
Antwoord
met drie ogen! :o
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)