Topics: 1
Ik zit zo vast als het maar kan zijn en de Volvo vrienden in de buurt snappen het ook niet. Mijn probleem:
Ik moet maandag naar de homolagatie maar ik krijg de remmen niet in orde/ontlucht.
Na de eerste dag (en aantal keren ontluchten) moest ik de pedaal halfweg duwen eer hij begon te remmen. De sensor uit het verdeelblokje gehaald en hier kwam geen olie uit bij het pompen dus in principe ok. Remcilinder vervangen door een ander exemplaar en na de tweede dag hetzelfde.
Derde dag: 3 liter remvloeistof gebruikt zodat de leidingen geen druppel oude olie meer bevatten. Na het ontluchten ging het van kwaad naar erger. Nu duw ik tot beneden (bij draaiende motor) en bij stilstaande motor is het net of ik op een bepaald punt een kracht overwin. Als ik enkele malen pomp zie je de remolie in het achterste kamertje van het reservoir zoals een fonteintje tegen de bovenkant spuiten. Soms komt bij het pompen het lampje van brake failure op, de volgende duw op het pedaal laat dit weer uitgaan.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik heb alvast een nieuwe remcilinder, verdeelblokje gekocht en ga morgen alle leidingen is doorblazen met perslucht, remklauwen proper blazen etc.
Alvast bedankt!
Topics: 289
even afgezien van de volgorde zoals je opnoemt. de flexibele leidingen gaan na verloop van tijd dichtzitten, dan moet je ze vervangen want het gat wordt steeds kleiner. Rembekrachtiger heel? Ik had een dood punt waar ik niet meer doorheen kwam.
Topics: 21
Nou 3 liter remvloeistof is wel heel heel erg veel een halve liter is meer als genoeg. Je remcilinder zal van binnuit wel lek zijn dan kan deze geen druk meer opbouwen.
Als je tijdens het ontluchten of ondere werkzaamheden aan de remmen het rempedaal diep intrapt en vastzet dan raakt de zuiger inwendig beschadigd door waarschijnlijk roest, vooral bij oude auto's. de zuiger komt dan door het heel diep intrappen op een plaats waar deze nooit komt en op die plaats zit waarschijnlijk roest. Dan raakt deze beschadigd en krijg je een lekkend rem systeem inwendig in je hoofdremcilinder.
heb er zelf ook last van gehad heb het onderdeel vervangen en het was opgelost.
Ben net nog een keertje gaan pompen, ik hoor nu wel een zuigend geluid thv het verdeelblok (sensor er nog eens uitgevezen). Misschien dat hij daar lucht binnen trekt...
Topics: 13
Ondanks diverse pogingen is het mij ook nooit gelukt m'n remmen goed te ontluchten met alleen pompen. Uiteindelijk een EezyBleed aangeschaft. Is een potje waarin je remvloeistof doet en dat met het reservewiel op (lucht)druk zet. Nu alleen systematisch 1 voor 1 je ontluchtnippels open draaien en de lucht laten ontsnappen uit je systeem. De vloeistof die meekomt, wordt door het potje met olie aangevuld.
Bij mij bleek (toen pas) dat rechts achter steeds het probleem is geweest. En het vreemde is dat ik dat verhaal later van meer mensen heb gehoord.
Kun je er 1 te pakken krijgen op zo'n korte termijn zou ik het zeker niet laten. Ik heb hem hier online besteld, duurde 2 dagen voordat ik hem binnen had:
http://www.gereedschapland.nl. Kostte â¬32,50, maar dat vond ik het waard.
`88 245, B230K, M47
Heb ik al verschillende keren zien opduiken, zal me er ook eentje aanschaffen in afwachting van. Ik heb links vooraan nu heel veel lucht. Waarschijnlijk zal deze aangezogen worden aan het verdeelblokje. Hoop ik...
Nieuw verdeelblokje en hoofdremcilinder en alle lucht is er uit, ik krijg wel nog steeds halfweg pas remkracht. Een kennis van me denkt dat de remservo van een 240 met automaat is, kan dat het verschil maken?
Topics: 22
Hi koen, ik ben niet bewust van verschillen tussen automaat en handbak remcylinders.
Succes met het oplossen, hopelijk lukt het voor maandag!
trouwens, voor het ontluchten gebruik ik altijd perslucht. In het dopje van het remvloeistofreservoir zit een klein ontluchtingsgaatje. zet de drukregelaar van de compressor op 1.5 bar maximaal en zet met het blaaspistool stevig tegen het gaatje geduwd er luchtdruk op. een andere persoon gaat dan in de aangegeven volgorde langs de aftap-punten om te ontluchten daar. Gelijk wat met een hamer tikken tegen de leidingen/klauwen etc. Dat is de methode die ik gebruik en is tot nu toe altijd goed gegaan. Maar het probleem lijkt niet in het ontluchten te zitten...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 289
mogelijk blaas je kleine luchtbellen in de vloeistof die zich makkelijk mee laten voeren, als dat zich verzamelt in de hoofdremcilinder kun je ad gang blijven.
Doe het eens volgens het boekje, hamers ed zijn niet nodig, door de snelheid komt de enkele lucht bel r vanzelf mee uit. Verschillende hoofdremcilinders voor verschillende bakken is zinloos, een auto moet remmen, als je koppeling er mee ophoudt of je rijdt in de bergen moet je ook over maximaal remkracht kunnen beschikken...
Topics: 5
Als ik enkele malen pomp zie je de remolie in het achterste kamertje van het reservoir zoals een fonteintje tegen de bovenkant spuiten.
als dat zo is dan is je hoofdremcilinder niet meer goed...dus nieuwe erop.