Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CJIB
Rob schreef:hier ook 1.
Algehele verkeerscontrole, geen ontsnappen mogelijk.
Auto binnenste-buitengekeerd, alle papieren in orde, alleen 1 remlicht wat het niet deed.
Was bereid het ter plekke te repareren, maar nee hoor, €90
Duur lampie.
Eikels!

ah dat is echt zuur!
dat je je lampen moet controleren voor vertrek mogen ze wel beweren, maar het remlicht testen is altijd lastig, dat zie je niet van binnen uit de auto wanneer je het pedaal indrukt.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Citaat:maar het remlicht testen is altijd lastig, dat zie je niet van binnen uit de auto wanneer je het pedaal indrukt.
Dan gaat er bij mij een lampje branden op het dashboard, maar in veel andere auto's is deze optie niet aanwezig, en dan is het verdomd lastig te kontroleren in je eendje eentje ;D
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Dan zeggen ze dat je in een etalageruit moet kijken, ècht gebeurd hè!
Groeten van Frans
Antwoord
Citaat:Dan zeggen ze dat je in een etalageruit moet kijken, ècht gebeurd hè!
ja duhuh, hoe kom je daar dan :-\, moet je toch illegaal met een kapotte remlicht rijden

Als ze je moeten hebben vinden ze altijd wel iets >Sad
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Black Moose schreef:
Citaat:maar het remlicht testen is altijd lastig, dat zie je niet van binnen uit de auto wanneer je het pedaal indrukt.
Dan gaat er bij mij een lampje branden op het dashboard, maar in veel andere auto's is deze optie niet aanwezig, en dan is het verdomd lastig te kontroleren in je eendje eentje ;D

ja, het lampje van die controle is stuk bij mij, dat geeft niets meer aan.. (of mn pa werd gek van dat systeem dat bij een klein massaprobleempje ook al begon te flipperen Smile) Bovendien zou dat systeem bij mij altijd zeuren ivm met mijn 3e remlicht dat ik achteraf heb ingebouwd.
Maar inderdaad, bij een 240 zou zoiets niet mogen gebeuren!

v700r schreef:Dan zeggen ze dat je in een etalageruit moet kijken, ècht gebeurd hè!
ik heb geen (etalage)ruiten waar ik parkeer Smile
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
v700r schreef:Dan zeggen ze dat je in een etalageruit moet kijken, ècht gebeurd hè!

Dan nog.... Als je het controleert in een etalageruit (hoe kom je daar overigens zonder de lampen te controleren, op een trailer ofzo??) en je hobbelt vervolgens over een verkeersdrempel of, nu lekker actueel, een gat in de weg, dan kan dat lampje kapot gaan.

Dat verhaal met die sneeuw is bizar, dat is iemand geweest die thuis ruzie gehad moet hebben...

Ik hoop niet dat ik in deze situatie terecht kom... Ben bang dat ik de verkeerde dingen ga zeggen.
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord

hah, en je dan oppakken voor aanstalten tot een ram-kraak.... Wink
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
Antwoord
Zoals eerder vermeld, het gaat om geld!
Uitslag voor het rijden zonder gordel die ik wèl omhad (het heeft een paar maanden geduurd) De kantonrechter kan geen uitspraak doen omdat u geen zekerheid gesteld heeft, schuldig!!
Zelfs als je geen overtreding hebt begaan naaien ze je nóg een oor aan. >Sad
Groeten van Frans
Antwoord
Zoals eerder al gezegd: het hele CJIB apparaat kost meer geld dan dat het oplevert. Verkeersregels
en hun handhaving zijn nodig om ons te beschermen. Zonder werd het nog gevaarlijker dan het nu al is.
Als er niet op snelheid en alcohol gecontrolleerd zou worden dan werd het een grote chaos met heel
veel slachtoffers. De boetes zouden nog veel hoger moeten zijn. Zo hoog dat het CJIB net zoveel geld
zou opleveren als dat het kost.
Antwoord
v700r schreef:Zoals eerder vermeld, het gaat om geld!
Uitslag voor het rijden zonder gordel die ik wèl omhad (het heeft een paar maanden geduurd) De kantonrechter kan geen uitspraak doen omdat u geen zekerheid gesteld heeft, schuldig!!
Zelfs als je geen overtreding hebt begaan naaien ze je nóg een oor aan. >Sad

Jah.. dat is verkeerwetgeving. In gerechtelijke zaken dient de schuld van de betrokkene bewezen te worden door de overheid / politieambtenaar. In verkeer is dit echter omgekeerd: daar dient de 'verdachte' zÃlf zijn onschuld te bewijzen. Dat betekent dat in geval van discussie, quasi steeds uitgegaan wordt van het 'gelijk' van de politieambtenaar.. Dat zuigt, ja :-X
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)