Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
betrouwbaarheid 440 / 460 ? iemand ???
#1
Heeft iemand een idee of een 440 / 460 een betrouwbare auto is, en bij welke km standen?

Kortom, een 440/460 met meer dat 200.000 op de teller gaat ie binnenkort dood of doet ie het nog 2 ton?
Roestgevoelig?
Elke info is welkom!

groet,

Aernout

p.s. ik weet het de aangedreven wielen zitten aan de verkeerde kant ..... ;D
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
#2
Dood gaan ze niet snel. Roesten doen ze des te meer. De benzines zijn sterke motors als ze goed onderhouden zijn. De diesels zijn gevoeliger voor de koppaking en zijn iets minder betrouwbaar (geen ervaring enkel van horen zeggen). Let op met automaten want die gaan vaak stuk. Manuele bakken zijn meestal goed. Geblazen moddelen hebben meestal weinig problemen, injectie heeft sneller last van olieverlies heb ik al willen merken. Turbo modellen zijn lekker vinnig maar zeldzaam. Boordcomputers laten het nogal vaak afweten. En kijk ook de radiator na want die lekken meestal. Het is vooral de roestduivel die de 400 serie parten speelt (laatste serie met grille in motorkap iets minder). Achterste wielkast randen, deur randen, chassisbalken, ophangingsdelen, rond de tankdop en achter de achterbumper. Alles roest gewoon. Mits goed onderhoud valt het al bij al mee maar de meeste 440/460's worden niet echt onderhouden.

Ik heb een 460 (160.000 km) en een 440 (230.000km) gereden en moet zeggen dat ik er geen noemenswaardige problemen mee gehad heb. Enkel beide waren achteraan doorgeroest en niet echt meer de moeite om te repareren. Leuke wagens voor belachelijk lage prijzen op dit moment.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#3
Ik heb zelf ooit een 440 met 1.7 Renault motor op lpg gehad.
Daar was ik erg tevreden over totdat ik hem in elkaar reed Big Grin

Die Renault motoren hebben hun betrouwbaarheid wel bewezen in verschillende modellen. En nog redelijk zuinig in verbruik ook.
Antwoord
#4
Ouders van me hebben een van de laatste 440's gehad, ze hebben er nooit problemen mee gehad.

Echter toen de auto een jaar of 7-8 was begon deze al leuk te roesten bij de achterste wielkassen.
[Afbeelding: volvo.jpg]
Antwoord
#5
Ik heb zelf een paar jaar terug een jaar in een 440 2.0 GLT uit 1993 gereden met 245000km erop, was een heerlijke auto alleen hij verbruikte veel olie (1liter op 1000/1500km), voor de rest geen enkel probleem gehad (ook geen roest). Heb er nog steeds spijt van dat ik hem weg heb gedaan. (ingeruild voor een renault kangoo diesel die ik na 5 maanden irritatie Tongue heb ingeruild voor een S40)
Volvo 144 2.0 DL Sedan 1973 Blauw
Antwoord
#6
Dank voor de antwoorden hierboven!
Ik ben ook even bij Bouwsema Delfzijl langs gegaan (dealer) en heb daar de voorraad 440/460's achter het pand even bekeken ......
Mijn vrouw en ik zijn er nu volledig van overtuigd dat we geen 440 of 460 gaan kopen, gewoon omdat ze allemaal letterlijk onder je kont wegroesten (en zeker als je op de achterbank zit)

Nu is de vraag wat ik dan wel moet .... (max 1050kg, trekhaak, zuinig en goed. eventueel knappe oldtimer)
Ik heb momenteel geen auto meer namelijk ...

Aernout
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord
#7
Als je een knappe oldtimer wilt dan zul je flink in de buidel moeten tasten. Die hebben aan de achterschermen namelijk vaak hetzelfde euvel als de 440.

Goede 440's (dus met intacte achterschermen) zijn er wel hoor, het is alleen even zoeken. Ik schat dat zo'n 4 van de 5 niet roestvrij zijn.
Maar sommige -vooral die altijd binnen hebben gestaan en weinig bereden zijn (komt bij dit type Volvo nogal eens voor) zien er ondanks hun leeftijd nog fantastisch uit.

En qua aanschafprijs/ marktwaarde zit je voor een dubbeltje op de eerste rang Wink
Antwoord
#8
jos245 schreef:Als je een knappe oldtimer wilt dan zul je flink in de buidel moeten tasten. Die hebben aan de achterschermen namelijk vaak hetzelfde euvel als de 440.

Goede 440's (dus met intacte achterschermen) zijn er wel hoor, het is alleen even zoeken. Ik schat dat zo'n 4 van de 5 niet roestvrij zijn.
Maar sommige -vooral die altijd binnen hebben gestaan en weinig bereden zijn (komt bij dit type Volvo nogal eens voor) zien er ondanks hun leeftijd nog fantastisch uit.

En qua aanschafprijs/ marktwaarde zit je voor een dubbeltje op de eerste rang Wink

Klopt inderdaad. Het zijn echt wel leuke wagens om in te rijden hoor. En voor de prijs hoef je het niet te laten. En een goede oldtimer kost ook snel bakken geld. Een goede roestvrije zoeken en genieten zou ik zo zeggen. Ze zijn echt wel te vinden en hebben meestal een hele lage kilometerstand omdat ze bijna nooit gebruikt zijn. :p
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  kent iemand deze 242 van marktplaats koen303114 2 3.877 17 December 2014, 10:21
Laatste bericht: koen303114
  kent iemand deze auto koert4 0 2.275 14 July 2013, 11:43
Laatste bericht: koert4
  Kent iemand deze? blauwe 265 / 245 1975 bij SJ autos MartjeB 6 5.388 30 July 2012, 17:47
Laatste bericht: boeijke
  Kent iemand deze Volvo 240 uit 1984? Volvo-Cees. 10 8.618 17 February 2012, 06:19
Laatste bericht: oehoeboeroe
  Weet iemand meer over deze 262C mortierd 7 4.336 20 November 2010, 11:29
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Hallo, is daar iemand?? Black Moose 8 4.483 30 October 2010, 19:30
Laatste bericht: Kogelman
  Iemand hier (positieve) ervaring mee ?? oehoeboeroe 27 10.279 30 October 2010, 15:16
Laatste bericht: oehoeboeroe
  Iemand zijn 740 Turbo Intercooler verloren? landloper 10 6.288 9 September 2010, 14:59
Laatste bericht: 242-turbo
  Ik ga binnenkort een 245 slopen, iemand nog onderdelen nodig? Bassius 40 17.276 5 August 2007, 23:04
Laatste bericht: Bossie
  Iemand van hier? Peter Timmer 1 2.040 5 March 2007, 14:07
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)