Berichten: 95
Topics: 36
Lid sinds: Jan 2006
Het is maar wat je wil ?
vermoge op laag toeren tal of in de hogere toeren
heb zelf twee auto s"
1: 142 net b20 blok geboord tot 2150 cc dubbel webers
2:240 turbo waar voor ik een andere motor aan het bouwen ben
grotere turbo andere nokkenas verstelbaar nokkenastandwiel er komt een DTA of KMS injectie op
Berichten: 8
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2010
ik kan weer voorruit, eerst een carrosserie halen !
dan kan het project beginnen!
Bedankt iedereen voor de tips en tot gauw bij een meeting!
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Hallo Sigi, Hoe is de stand van zaken? Ben je al bezig met het laswerk van de amazon?
Of ben je eerst de motor aan het prepareren? Ik hoor/zie wel. groetjes,
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 8
Topics: 1
Lid sinds: Jan 2010
Stand van zaken is wel redelijk. Maar door vaderlief ben ik overgehaald om hem eerst standaard te maken voordat er een nieuwe motor in komt (ivm de vele tijd die men kwijt is aan de motorsteunen)
binnekort even kleine dingen vervangen, zoals voorruit (barst erin) , claxon fixe en 2 kleine plekjes bij de spatborden. voor de rest is het een hele nette b18, rijd heerlijk. maar de vraag naar meer vermogen is iets wat nogal verslavend is.
Dus twijfel is er nog wel om de auto motorisch te tunen (met andere motor) , anders toch de optie naar caberateurs en webers....
zo niet, dan opties tune zodat hij altijd naar originele staat kan gaan
Berichten: 1.780
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
Citaat:ivm de vele tijd die men kwijt is aan de motorsteunen
Als men dat al teveel tijd vindt ,hoe moet het dan met het hele project.
Motorsteunen is Ã
Ã
n van de makkelijker dingen van het hele project.
Ga eens even goed na wat er allemaal bij komt kijken.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Als je er ècht niet uitkomt........ dit schijnt te passen!!
http://www.roosengineering.ch/htmlengl_/...p1800.html
Groeten van Frans
Berichten: 469
Topics: 42
Lid sinds: Jul 2008
sigi schreef:Stand van zaken is wel redelijk. Maar door vaderlief ben ik overgehaald om hem eerst standaard te maken voordat er een nieuwe motor in komt (ivm de vele tijd die men kwijt is aan de motorsteunen)
binnekort even kleine dingen vervangen, zoals voorruit (barst erin) , claxon fixe en 2 kleine plekjes bij de spatborden. voor de rest is het een hele nette b18, rijd heerlijk. maar de vraag naar meer vermogen is iets wat nogal verslavend is.
Dus twijfel is er nog wel om de auto motorisch te tunen (met andere motor) , anders toch de optie naar caberateurs en webers....
zo niet, dan opties tune zodat hij altijd naar originele staat kan gaan
Als je het topic van Jambon leest (onder volvo 140/160) zie je dat je met een b20 blok best veel kan!
Ik heb nu een b20f (dus met injectie) in mijn volvo liggen, als het goed is gaat deze er na de zomer uit (wissel voor een b230*)
Die is dan voor de verkoop.
Verder, succes met de werkzaamheden!
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
maar, bekijk deze auto van Vöx eens (vooral ook de foto's klikken (en saven) , en als je tijd over hebt ook de body maar aanpassen naar 3deurs...
http://www.autoblog.com/2006/11/01/sema-...o-stunner/
Berichten: 726
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2009
Wat meer info over Mattias Vöcks
Die 242T6 van hem is ook wel heel erg bruut.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009