Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bandenpomp
Erikhans schreef:Als je met zo'n " kleine" compressor grote gebruikers wil gebruiken,kan je ook proberen een grote gastank(80liter) op de kop te tikken,of
een ander voorraadvat wat bestand is tegen hoge druk.
Op die manier heb je meer voorraad.

Heb zelf een Metabo van+/- 115,- euro
220l/min
1,5kw
24 ltr. tank

Heb jij ook een extra tank aan je compressor hangen dan? ben wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt, zouik namelijk ook wel willen. ??? :Smile
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
Nee,dat heb ik niet maar ben het nog van plan.
Ik heb op m'n comp. twee uitgaande snelkoppelingen.
Op 1e koppeling kan je direct een losse slang aansluiten,voor als je niet een grote hoeveelheid lucht nodig bent.
Op de 2e kan je de slang gekoppeld aan je voorraadvat (wel afkoppelbaar)maken,met daaraan een slang(evt. de slang van de 1e koppeling)
en van daaruit het te gebruiken gereedschap.
Antwoord
Erikhans schreef:Nee,dat heb ik niet maar ben het nog van plan.
Ik heb op m'n comp. twee uitgaande snelkoppelingen.
Op 1e koppeling kan je direct een losse slang aansluiten,voor als je niet een grote hoeveelheid lucht nodig bent.
Op de 2e kan je de slang gekoppeld aan je voorraadvat (wel afkoppelbaar)maken,met daaraan een slang(evt. de slang van de 1e koppeling)
en van daaruit het te gebruiken gereedschap.

Als je dat gemaakt hebt ben ik erg benieuwd, heb het zelf nog niet helemaal voor de bril hoe ik dat zou moeten doen. Ben nogal visueel ingesteld :o
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
Ik heb een oude gastank omgebouwd tot mobiele luchttank/extra buffer. Op 1 koppeling kan je de kompressor aansluiten en aan de andere kant de verbruiker. Als de tank vol is loop je gewoon met de tank naar je auto om de banden op te pompen.

[Afbeelding: compressor.jpg]
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard
Antwoord
Marty,
Chiel heeft HET plaatje bij het praatje ;D
Antwoord
klopt! ik ben ook diep onder de indruk! Big Grin
Antwoord
Hendrik, wij zijn zeer tevreden met een zeer compact kunstof compressortje van Hitachi, maakt namenlijk veel minder herrie, is minder zwaar en presteert net zo goed als die grote zware ijzeren ketels met een compressor erop.
[Afbeelding: Foto-ZMOE7GMQ-G.jpg]
We gebruiken hem voor banden vullen, meubels bekleden, boren, hakken, etc.
Maar koste ons vorig jaar € 120 en staat nu voor € 200 in de verkooplijst :Smile, dus wacht even op de volgende aanbieding. ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
Da's inderdaad een mooi compact ding.
Antwoord
mocht je nog een stille compressor zoeken, een koelmotor/compressor van een koelinstallatie werkt ook goed. Vroeger heb ik die ook gebruikt om banden op te pompen etc. Maar dan is er wel wat hobby-en nodig om alles werkend te krijgen, niet echt lonend wanneer een kant en klare compressor 80 euro kost.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
als je niet echt een compressor behoefte hebt, dan is wellicht ook nog een optie om zo'n 5-in-1 apparaat te kopen. Ik bedoel 'zo'n apparaat wat je mee kan nemen in je auto met accu erin en die heeft dan een compressortje voor je banden, starthulp, panieklichten etc. Je komt ze wel eens tegen voor E40 (normaal zo'n E70) en lijkt me best handig als je meerdere auto's hebt (met matige accu's) ; - )

Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)