Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Statische schok ECU en EZK
Martin245 schreef:[EDIT] Ik moet ook nog ffies kwijt dat ik niet altijd zelf de regeltjes volg...... Goede film op TV, maar toch die PC nog even afmaken, dan gewoon op de bank moederbordje monteren, geheugen inprikken, enz. Nu houdt een PC het bij mij sowieso nooit langer dan 2 jaar uit, en ik ben niet zo van de verkoop (dus gooi ik ze weg) dus mocht er op langere termijn schade ontstaan dan merk ik daar vaak toch niets meer van. Wel al 2 x problemen gehad dat het geheugen fouten kreeg. 3x raden.... Eigen schuld.

Ik zet zeker al 7 jaar mn eigen computers en die van anderen in elkaar zonder speciale maatregelen en in al die tijd is er nog nooit een stuk hardware kapot gegaan op fabrieksnelheden.

Als men de boel niet vertrouwd koop dan een anti-statisch polsbandje en zorg ervoor dat je dan geaard bent. Dan kun je zonder zorgen gewoon aan electronica werken.
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
Martin245 schreef:Bij werkzaamheden aan de electronica draag ik dus een polsbandje dat met een koord aan een aardpunt is verbonden.
Martin245 schreef:Er zijn waarschijnlijk een aantal mensen die roepen al jaren het spul zo beet te pakken en nog nooit een probleem te hebben gehad.

Big Grin
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Als ik het goed begrijp gaat dit toppic over het losnemen van het ecu!!!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)