Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ruitenwischersmechaniek
wie heeft er verbeteringen aan het ruitenwissersysteem van z'n 140 uitgevoerd. Het "rammelt" aan alle kanten, dat moet toch beter kunnen. Misschien is een 240 systeem beter of iets van een moderne auto?
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Marc heeft een interval op het systeempje gezet. Geen mechanische verbetering, wel een practische.
Dat is eigenlijk het enige wat ik mis aan de ruitenwissers in een 140.
Qua piepen, of ander geluid heb ik eigenlijk nergens last van. Het geheel komt behoorlijk iel maar solide over.

Enige opmerkelijke is dat het spoor/uitslag van de ruitenwissers na lang continu gebruik iets naar links verschuift.
Antwoord
zodra je de ruitenwissers gebruikt lijkt het alsof alles los zit (kan wel want er zat zoveel los aan de auto) maar volgens mij zitten er een aantal overbrengingen op die beter kunnen. Een modern systeem hoor je immers ook niet. Misschien teveel geschroefde onderdelen?

Ik heb dit plaatje geleend, geen idee of het de juiste is maar hier zie ik popnagels zitten, dat moet toch speling veroorzaken?! Ik heb ergens iets gelezen over vastlassen van bepaalde onderdelen...

[Afbeelding: 2325532470102125362S500x500Q85.jpg]

Antwoord
DopdeDouwer schreef:Enige opmerkelijke is dat het spoor/uitslag van de ruitenwissers na lang continu gebruik iets naar links verschuift.

...als dan maar niet alles op termijn naast de auto terecht komt...of een rondje auto doet... Wink
Antwoord
Wat op die foto staat is ws. een Amazon ding. Het 140 ding lijkt er veel op, simpel, stevig en spelingsvrij. Meeste rammels zitten in de wisserarmen, en het mooie daarvan is dat ze vervangbaar zijn (als ze tenminste van die $%&!! asjes komen).
Het ding van de late 140 en 240 is met een kabel, de gaten zitten iets naar links en de motor zit aan de andere kant in de motorruimte, dus om dat in je 140 te bouwen geeft de nodige 'uitdagingen'.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Dan maar in het achterhoofd houden voor wanneer de paravan aan herstel toe is....
Antwoord
Beetje een late reactie in dit topic, maar ik ben nieuw hier dus ik kon niet eerder reageren Wink

Onze ruitenwissermotor maakt een heel hard piepend geluid, begrijp ik nu goed dat dit een bekend probleem is? Heeft iemand dit ook gehad en is er een simpele manier om dit te verhelpen?
Antwoord
ah, de eerste gebreken duiken op. Als het ddadwerkelijk de motor is dan niet lang over nadenken en er een andere in zetten. Tegen de tijd dat alle mogelijkheden besproken zijn is ie er wellicht al mee opgehouden..!
Antwoord
Komt voor de bakker! Bedankt!
Antwoord
Wat vet op de scharnierpunten kan misschien ook het probleem verhelpen. Succes met het bereiken van de stangen.
Cursus yoga of acrobatie is geen overbodige luxe.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)