Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
bey bey RON 98 ??
mkbakker schreef:De B21et wordt niet aanbevolen op lpg. Dit schijnt veel problemen te geven. Menig topic al over gelezen en veel gasinbouwers beginnen er niet eens aan met dit motortype. :-[

Hier heb ik ook over nagedacht, maar ik lees er te veel slechte ervaringen over.

alles kan, je moet er alleen genoeg verstand van hebben. De inbouwer dan. eigenlijk is een klassieke lpg op een turbo ook niet de beste oplossing, landi lsi is bijvoorbeeld mooier. maar kostbaar bij een k-jet auto, als een inbouwer er al uberhaupt aan begint.
de klassieke LPG inbouw geeft alleen vermogensverlies, daarvoor zou ik het niet doen.

maarja, ik ben dan ook een zeikerd wanneer het op die dingen aankomt, 100% of niets Smile
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Ik wil geen gas in m'n oude "tomaat" ik wil alleen maar goede "go juice". Op het merk (BP ultimate) van Jelmar na hebben we nog niets gelezen daarover. Ergo..... alleen BP (en V-power?) is dus geschikt? :'(
Groeten van Frans
Antwoord
Duitse V-power van 100 Oktaan. de t5 vind dat spul wel goed merkte ik.
Antwoord
mkbakker schreef:De B21et wordt niet aanbevolen op lpg. Dit schijnt veel problemen te geven. Menig topic al over gelezen en veel gasinbouwers beginnen er niet eens aan met dit motortype. :-[

Hier heb ik ook over nagedacht, maar ik lees er te veel slechte ervaringen over.

die van mij liep als een hoer... horten en stoten en hikken...
maar ik heb geen backfire gezien.... dus ik denk dat het wel mee valt Wink
mits de juiste installatie natuurlijk!
Antwoord
Jemig wat een topic dit zeg.....

Ik denk persoonlijk dat er veel tussen de oren zit over het werkelijke verschil tussen 95 & 98 bij een STANDAARD (dus niet super getuned of wat dan ook) auto.

Als voorbeeld; mijn 242GT (met b21e k-jet motor), loopt zowel op benzine als gas, op beide brandstoffen doet hij dit prima !
Nu hebben een aantal mensen ook de auto gereden, zowel op benzine als op gas, en als ik dan vraag of ze verschil voelen krijg ik een 'nee' als antwoord.
Grappig.
Nu heb ik bij een rollenbankdag laatst de auto op zowel benzine als gas laten testen, en nu zit hier toch een goede 10p tussen, in het nadeel van LPG.
(nu komt dit omdat de LPG installatie poepierijk stond afgesteld... inmiddels opgelost...)

Wat wil ik hiermee zeggen ?
-> Ik geloof simpel weg niet dat mensen zo'n gevoelige kont hebben dat ze in hun standaard -goedafgestelde- auto het verschil voelen in power tussen 95 & 98.

Pingelt de auto op euro95 ? weet je dat heel zeker ?
En dat B21ET's zouden pingelen op euro95 bij 'volgas' zal hoogstwaarschijnlijk toch aan de afstelling van de motor liggen.
Dus 98 erin stoppen is dan een lapmiddel.. als je het mij zou vragen...

Er zijn namelijk zat B21ET's die meer dan het dubbele vermogen draaien zonder te pingelen, op euro 95 ! (maar dan met een fatsoenlijk motormanagement systeem).

OK, topicje K-Jet + LPG; kan het ? -> JAZEKR!
kan het ook goed? -> JAZEKER!

Nu is het bewezen dat de oude Necam gas-systemen goed werken icm K-Jet en dat geen backfires geeft.
MITS -ja daar is tie weer- goed afgesteld!

Wat nog veel beter is.. (damp) Gas-injectie !
'oud' volvolvo-er 'Bozzma' van BS-Autotune bouwt namelijk dergelijke systemen in, in auto's ! dus een volledig programmeerbaar management met gas-injectie, perfect dus !
Kost dat veel? tja wat is veel? het is als je het goed wilt doen in het begin zeker een investering.

Maar het voordeel met een programmeerbaar systeem is dat je weet wat de motor doet, en zorgen dat de motor niet te arm of te rijk loopt, maar zoals het hoort !
dus ook beter voor de levensduur van je motor!

Antwoord
Jelmar schreef:'oud' volvolvo-er 'Bozzma' van BS-Autotune bouwt namelijk dergelijke systemen in, in auto's ! dus een volledig programmeerbaar management met gas-injectie, perfect dus !
Kost dat veel? tja wat is veel? het is als je het goed wilt doen in het begin zeker een investering.

Maar het voordeel met een programmeerbaar systeem is dat je weet wat de motor doet, en zorgen dat de motor niet te arm of te rijk loopt, maar zoals het hoort !
dus ook beter voor de levensduur van je motor!

Wat een heldere uitleg op die site, je moet erg A-technisch zijn wil je niet kunnen inzien waar ie heen wil met z'n verhaal. In mijn geval geen B21/23 en verder maar zeker langs gaan om eens een gas/bezine injectie te "bespreken". Met dat idee loop ik al langer, en met al die toeters ende bellen (zit er niet zomaar op natuurlijk) heb je een beter blok dan de fabriek heeft verzonnen.

Het ziet er zeer toegankelijk uit vindt ik.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
O.K. Ik geloof nu wel dat het mogelijk moet zijn op lpg te rijden.

Het is dus duidelijk dat je dan er verstandig aan doet het motor management systeem hiervoor gaat moderniseren door bijvoorbeeld het systeem van BS-Autotune. Het originele K-jet blijft behelpen en risicovol. Een backfire betekent wel einde K-jet.

Dan blijft over de aanschafprijs van een compleet systeem. €2500,- is erg veel geld. Je moet behoorlijk veel km's maken om dit verschil tussen benzine er weer uit te halen. De meesten onder ons hebben zo'n auto als hobby of tweede auto erbij. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar dan nog.
Om dan lpg meteen aan te wijzen als alternatief voor RON 98, nee. Vind ik persoonlijk vanwege de kosten dus niet. Met 5000 - 8000 km per jaar haal je dat er niet snel uit.

Een optie zou dus kunnen zijn om de K-jet te vervangen voor een programmeerbaar systeem zodat de B21et wel goed op euro95 kan draaien en mogelijk zuiniger. Wink
Antwoord
mkbakker schreef:O.K. Ik geloof nu wel dat het mogelijk moet zijn op lpg te rijden.

Het is dus duidelijk dat je dan er verstandig aan doet het motor management systeem hiervoor gaat moderniseren door bijvoorbeeld het systeem van BS-Autotune. Het originele K-jet blijft behelpen en risicovol. Een backfire betekent wel einde K-jet.

Dan blijft over de aanschafprijs van een compleet systeem. €2500,- is erg veel geld. Je moet behoorlijk veel km's maken om dit verschil tussen benzine er weer uit te halen. De meesten onder ons hebben zo'n auto als hobby of tweede auto erbij. Er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar dan nog.
Om dan lpg meteen aan te wijzen als alternatief voor RON 98, nee. Vind ik persoonlijk vanwege de kosten dus niet. Met 5000 - 8000 km per jaar haal je dat er niet snel uit.

Een optie zou dus kunnen zijn om de K-jet te vervangen voor een programmeerbaar systeem zodat de B21et wel goed op euro95 kan draaien en mogelijk zuiniger. Wink

en wat zijn de kosten dan van zo'n geintje?
Antwoord
Ik zie prijzen vanaf 249,-. Kijk maar eens op hun site: http://www.bs-autotune.nl

Men kan in elk geval een offerte aanvragen. :Smile
Het zal natuurlijk per autotype verschillen.
Antwoord
ja, de computer kost dat, dan nog injectoren, sensoren, wideband sensor enzo. ALs je goed zoekt hoeft het niet echt duur te zijn hoor, maar er komt meer kijken dan alleen dat.

voor alleen benzine rijden kun je ook goed LH 2.2/2.4 er op zetten.

maar voor alleen benzine kan K-jet ook perfect werken... is alleen soms jammer om er veel geld in te moeten stoppen om jaren achterstallig onderhoud in te halen.

Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)