Topics: 16
Goede avond,
een isolatieplaat die onder de motorkap zit, dempt ie geluid of beschermt het ergens tegen? wat doet zo'n mat? ik dacht geluid maar...
Topics: 107
Die zit naar mijn weten vnl. in de dieseluitvoeringen ,dus ik neem aan dat het als geluidsdemping bedoeld is.
Of het echt verschil maakt is een tweede.
Topics: 10
is inderdaad tegen geluid. Goede issolatie bij de rest van de carrosserie is volgens mij belangrijker. Goede noise killer tot bovenaan het schutboor is waarschijnlijk wel de belangrijkste tegen motorherrie.
Topics: 288
P1800 heeft um ook tegen de kap, het spul is ookj als plaat te koop, heb een bedrijfje in Gorinchem gevonden die dit verkoopt (kan leveren) De strip onder de voorruit zoals een 240 heeft is een aanrader (helaas kreeg ik um er op de sloop niet heel af) En een dubbele laag ondertapijt scheelt ook een hoop!
Topics: 82
Die strip onder de 240 voorruit heb ik er net uitgehaald, zat allemaal mos, blubber en beginnende roest onder, en ik kan niet zeggen dat dat zoveel uitmaakt qua geluid. Maar een B230F maakt zowiezo al iets minder herrie als een B20, niet veel maar toch over het algemeen wat beschaafder.
Ik heb nu de 144 automatic, met grotendeels intacte antidreun (zwaar spul) binnen tegen het schutbord, die is wel veel stiller als de kaalgeplukte 144 waarmee ik hiervoor reed, daar hoorde ik alles tot en met de stroomverdeler rondgaan. Terwijl de automatic toch veel meer toeren zou moeten maken.
Geen gat in de bodem waar de pook en herrie doorkomt scheelt denk ik ook, en alle doorvoerrubbers zijn nog heel.
Die herrie 144 had ook van die noppenschuimmatrassen tegen de motorkap geplakt, deed niks.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 9
Ik heb in m'n 244 met b21a ook noppen isolatie materiaal tegen de binnenkant geplakt en het scheelt wel degelijk...
Helaas geen Volvo meer..
Topics: 26
Valt mij op dat nog niemand gesteld heeft dat,
Volvo motoren maken geen lawaai, ze maken muziek!
Topics: 16
volvo motoren maken geen lawaai, ze maken muziek..
Topics: 288