Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
2.0 of 2.3 liter
#1
Domme vraag wellicht maar het valt mij op dat veel 240 tubo's 2.0 blokken hebben en geen 2.3 of zie ik dat verkeerd?!
Waarom is dit zo?
Antwoord
#2
240 turbo's zijn altijd geleverd met B21ET's.

~2100cc dus
Antwoord
#3
2 uitzonderingen:
* de italiaanse 240 Turbo's zijn 1986cc motoren (net onder de 2 liter ivm belastingen)
* de amerikaanse turbo's zijn wel 2.1 liter, maar met lagere compressie en wat minder vermogen (ivm milieu eisen)
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
#4
Ticcie schreef:2 uitzonderingen:
* de italiaanse 240 Turbo's zijn 1986cc motoren (net onder de 2 liter ivm belastingen)
* de amerikaanse turbo's zijn wel 2.1 liter, maar met lagere compressie en wat minder vermogen (ivm milieu eisen)

idd, maar het gaat om hetzelfde blok. Er zal wel wat gespeeld zijn met de boring en de slag?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#5
Ik vergat idd de B19ET en die is geen 1986cc maar iets van ~1800cc als ik me goed herinner (waarom volvo de naam B19 heeft gegeven.. geen idee..)

De b200 blokken zijn 1986cc.

Antwoord
#6
De B23ET kom je idd niet tegen in de 240 turbo.
Die was alleen bestemd voor de 740.Terwijl de techniek gewoon voorhanden was.
Waarschijnlijk om niet een concurrent in eigen huis te creeëren.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)