Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Advies graag...
#31
Dirk242 schreef:Hebben die turbo's uit dat bouwjaar een slechtere carosserie dan andere 240's? Want hoe zit het ook alweer precies met Belgie en Zweden? Welke blijven langer hard? Hoe kun je ook alweer zien of je auto uit Belgie of Zweden komt? En weet iemand waar de 240's voor de Amerikaanse markt vandaan kwamen?
Sorry voor de topicvervuiling, maar misschien is het voor jou ook wel bruikbaar. Ik ben hier wel erg benieuwd naar...

De bouwjaren 82 t/m 84 waren niet zo'n beste jaren, kwa roetpreventie dan. Aantallen wel, dat waren topjaren voor de 200 serie.
Waar een Volvo geproduceerd is kun je zien aan je chassisnummer. Na de modeljaar letter (pos. 10) van je chassisnummer staat een cijfer

1 = Gothenburg
2 = Volvo Europe Gent
4 = Uddevala
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#32
TheSaint77 schreef:Doodzonde die rommel. Vraag je af of je het waard vindt om dat op je auto van, wat was het, €1500,- te 'smotsen'. Als je er langer dan een jaartje plezier van wil: Gewoon die ruit eruit. Stuk eruit frezen/slijpen, en opnieuw inlassen. Zinkspray eroverheen en wat lak in whatever wat voor kleur. Dan heb je het echt goed opgelost. Gewoon even een dag de tijd voor nemen.

Helemaal eens. Heb vroeger een citroen mehari gehad en ook heel wat aan geklust, daar kon je niet anders dan polyester gebruiken,maar aan mijn volvo geen plastic waar dat niet hoort! ;D
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
#33
http://i32.tinypic.com/2udykgk.jpg

http://i32.tinypic.com/8zianm.jpg

zoiets? ;D
Antwoord
#34
aRjen.T schreef:http://i32.tinypic.com/2udykgk.jpg

http://i32.tinypic.com/8zianm.jpg

zoiets? ;D

Dat s het betere bak en braad werk! :Smile
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
#35
Ik kan niet reageren op je blog site maar in Zen and the Art... staan hooguit twee bladzijden over motorfietsonderhoud.

Dit boek heb ik nooit gelezen maar het gaat over het onderhoud aan de VW Kever in een geinige happy-go-lucky manier: http://www.amazon.com/Keep-Volkswagen-Al...46-8149841
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#36
Cool, leuk te zien dat iemand naast mijn ouders en vrouw mijn blog ook nog leest Wink
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
#37
Nog ff iets kleins op het 850 forum kreeg ik de reactie dat ik beter plamuur gelijk op staal kan zetten
terwijl ik juist van mening was dat het beter is over primer omdat primer je staal beschermt
en dat idee heb ik van plamuur nou niet echt ;D

Dus wel eerst primer of waar niet? ennn waarom? Big Grin
Antwoord
#38
In principe moet de staalplamuut op blanke plaat gezet worden !

Als het dan strakgeschuurd is eerst in de spuitplamuur zetten en opnieuw strak schuren,daarna pas primer.
Als de primer erop gaat moet de auto eigenlijk al helemaal strak zijn!

Sommigen slaan de spuitplamuur over en zetten speciale vullende primer er in meerdere lagen vrij dik op. Dat werkt alleen als je de plamuur al heel strak geschuurd hebt,m.a.w. een ervaren of talentvolle plaatwerker bent.

Als je de spuitplamuur overslaat of plamuur op primer zet krijg je al gauw aftekening in het eindresultaat: dan zie je de randen waar de plamuur ophoudt aftekenen in de eindlak.

Vooral een achterscherm goed strak krijgen nadat er een wielrand in is gezet is een helse klus.
Antwoord
#39
aRjen.T schreef:http://i32.tinypic.com/2udykgk.jpg

http://i32.tinypic.com/8zianm.jpg

zoiets? ;D

JUIST! Zo doen echte kerels dat!!! ;D ;D ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#40
jos245 schreef:In principe moet de staalplamuut op blanke plaat gezet worden !

Als het dan strakgeschuurd is eerst in de spuitplamuur zetten en opnieuw strak schuren,daarna pas primer.
Als de primer erop gaat moet de auto eigenlijk al helemaal strak zijn!

Sommigen slaan de spuitplamuur over en zetten speciale vullende primer er in meerdere lagen vrij dik op. Dat werkt alleen als je de plamuur al heel strak geschuurd hebt,m.a.w. een ervaren of talentvolle plaatwerker bent.

Als je de spuitplamuur overslaat of plamuur op primer zet krijg je al gauw aftekening in het eindresultaat: dan zie je de randen waar de plamuur ophoudt aftekenen in de eindlak.

Vooral een achterscherm goed strak krijgen nadat er een wielrand in is gezet is een helse klus.

Nou ik ben gewoon een ervaren talentvolle plaatwerker als ik jou mag geloven Wink
het was een helse klus maar ze staat echt heel strak.

Heb de plamuur direct op het staal gezet en een klein beetje overlapt op de oude opgeschuurde verf
na een keer of 4 schuren en opnieuw plamuren in de primer gezet (want op de bus spuitplamuur staat dat het niet over kaal staal heen mag)
En dan zet ik um gewoon daarna in de spuitplamuur en dan gaan we met een lichtere korrel de laatste krasjes er uit schuren.

Maar het is gelukt zal vanavond een fotootje posten.
bedankt voor het advies Smile
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)