Topics: 57
Ik heb naast mijn Mondeo een 244DL uit 1978.
De Mondeo zou ik best wel in willen ruilen voor een andere belastingvrije Volvo.
Maar bij veel verzekeringen is het zo dat je naast je belastingvrije wagen er ook een moet hebben waarvoor je wel belasting betaald.
Is er nu tog een mogelijkheid om dit te omzeilen?
Topics: 288
Vraag het eens bij FEHAC, als je er voor kiest alleen maar klassiekers te hebben en bij wijze van spreken op je fiets naar je werk gaat, hoef je ze alleen maar te poetsen als je er zin in hebt. Als een verzekeraar dit eist is ie alleen maar op geld uit.
Ik heb 4 kentekens geschorst en een auto van de zaak, en geen gezeur. Ze vangen premie van je, je rijdt er niet mee en dus ben je ook een zeer risicoloze klant.
Topics: 163
Ik had tijdens het aanschaffen van mijn volvo ook geen "auto ernaast". Ik heb toen aangegeven dat ik zelden auto rijd en tot op dat moment die van mijn ouders "ernaast had". Geen punt bij KNMV en Polisdirect.
Topics: 107
Lukie5704 schreef:Ik heb naast mijn Mondeo een 244DL uit 1978.
De Mondeo zou ik best wel in willen ruilen voor een andere belastingvrije Volvo.
Maar bij veel verzekeringen is het zo dat je naast je belastingvrije wagen er ook een moet hebben waarvoor je wel belasting betaald.
Je kunt je belastingvrije auto ook gewoon als eerste auto verzekeren.Dan heb je met km. beperkingen e.d. niets te maken.
Ik heb m'n oldtimer ook als gewone auto verzekerd en betaal rond de 100 euro p.j., toegegeven dat ik wel maximum no claim bezit
Topics: 7
Ik heb 4 belastingvrije wagens, gewoon eentje als dagelijkse auto verzekeren. Dat kan bij elke verzekeringsmaatschappij wel en als ze moeilijk doen: gewoon bij Gio ofzo eentje op dagelijks gebruik zetten.
Topics: 57
Bedankt voor het meedenken allemaal.
We zullen er ens werk van maken.
Topics: 38
Okay Lukie, en je zou bijna de hamvraag vergeten na dit bureaucratisch gedoe!
WELKE VOLVO ZOU HET DAN (KUNNEN) WORDEN? ???
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Topics: 288
uhm, ik heb geen dagelijks vervoer auto, is allemaal geschorst. ???
Topics: 163
Precies het is niet bij elke verzekeraar noodzakelijk. Dus die keuze hoeft niet gemaakt te worden.
Ervaringen en verzekeraars staan hierboven nu genoemd.
Topics: 10
Lukie5704 schreef:Ik heb naast mijn Mondeo een 244DL uit 1978.
Luc,
Geen probleem hoor, Sil haar auto is oldtimer, bonus malus, all-risk verzekerd tegen taxatiewaarde bij Diks, en de mijne is voor 10000 als oldtimer, all-risk verzekerd tegen taxatiewaarde bij GIO.
Die van Sil moet wel elk jaar worden getaxeerd, maar heeft een KM van 20000. Dit kan eventueel ook voor de tweede auto, en die moet dan ook elk jaar worden getaxeerd. Nu moet die van mij elke 3 jaar worden gekeurd.
Gr.
Klaas
244 GL D6 aut. 1981 ,
![[Afbeelding: img00121d.jpg]](http://img34.imageshack.us/img34/9238/img00121d.jpg)
en de Smurfette (GL Automatic) uit 78