Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kunststof "plaatwerk"
Kunststof "plaatwerk", klinkt wat tegenstrijdig. Carroseriedelen klinkt eigenlijk beter. Wie weet er iets over de verkrijgbaarheid hiervan? Op zweedse sites kom je nog wel eens iets tegen maar helaas reagert men niet op mail.

Lang geleden hadden we een Amazon met "plastic" front, schermen, kleppen en deurplaten. Schermen, kleppen en deuren ken in voor een 140 van de diverse sites, het is (was) er dus wel.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Op het UK Volvo forum kwam ik ooit een topic tegen waarin een leverancier genoemd werd. Engelsen, dol op oude ambachten, voor 85,75 pond en verzending heb je een voorscherm: http://www.smithanddeakin.co.uk/T-Z.htm

Mijn broertje heeft er laatst nog ÃÂÃÂn voorscherm ergens tweedehands gekocht. Ziet er goed uit.

Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
thx, eens zien wat ze te zeggen hebben
Antwoord
= alleen voorschermen zie ik, op het engelse forum kom ik inmiddels hetzelfde adres tegen.....
Antwoord
alleen barst je laklaag als je er op leunt. En het geeft nou niet echt het taaie Volvo-degelijke gevoel wat je zou willen als je er op klopt of zelfs al naar kijkt.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:alleen barst je laklaag als je er op leunt. En het geeft nou niet echt het taaie Volvo-degelijke gevoel wat je zou willen als je er op klopt of zelfs al naar kijkt.

zou ook niet echt mijn ding zijn....
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
TheSaint77 schreef:alleen barst je laklaag als je er op leunt. En het geeft nou niet echt het taaie Volvo-degelijke gevoel wat je zou willen als je er op klopt of zelfs al naar kijkt.

Je moet bij kunststof niet gelijk aan Tupperware denken.
Groeten van Frans
Antwoord

Valt reuze mee. E.e.a. staat of valt met het spuitwerk en de lakkeuze. Niet elke Buggy, TVR, Reliant of Matra ziet er na jaaaren dramatisch uit.

Ook de 1e Civics die we hier werden verkocht kregen kunststof schermen mee, die kon je letterlijk in en uit bewegen, maar barsten ho maar. Tegenwoordig is de lak meer "plastic" dan verf, meeste nieuwe auto's hebben grote kunststof plaatdelen. (ik heb al enige malen met m'n peugotje de lantaarn voor de deur een zetje gegeven)

Gaat prima.

Nadelen, niet origineel (och), heeft wat extra bewerking (verwerking) nodig, maar blik past ook niet altijd lekker. Voordelen, 40% lichter, roest nauwelijks, kan dus tegen een stootje.

T'is een keus, maaruh, waar te koop?! Toevallig een 2e hands scherm gevonden, nu de rest nog. En anders, polyester mallen maken van de auto, en zelf maken.
Antwoord
RP-glasfiber in zweden heet een hele hoop...
Antwoord
Ook met oudere synthetische lakken bv autocryl series van Sikkens kon je dmv een scheutje elasto-actief weekmaker eea wel heel houden hoor ..

Oldtimer (zweef)vliegtuigen hebben een linnen bespanning, daar kan mits goed aangebracht een dergelijke laklaag een jaar of 15 heelblijven.
Volvofanaat met vroeger zweefvliegneigingen, tegenwoordig vlieg ik op (of van) de MTB. :-)

Huidige vloot: V70n T5 '01 >430K  / 240 2.0 Polar xx-01-93 399K
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  dorpels en plaatwerk zutphen144 1 2.202 3 October 2010, 09:59
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)