Topics: 38
Dat zal dan ongetwijfeld goed komen wat Volvo bouwt en voorschrijft is zeker mechanisch prima!
Elektrisch ben ik niet altijd even enthousiast maar ik ga te veel off-topic...
Topics: 44
ik heb vanmorgen de as afgewerkt dus de grote pu-bussen erin gezet en uitlaat terug gezet
en net even proefgereden geen bijgeluiden gelukkig
natuurlijk even de sper getest met een scherpe bocht richting snelweg met de oude as ging altijd mijn binnenste wiel spinnen en moest ik van het gas
nu niet dus gaf meer gas en jawel DRIFTEND DOOR DE BOCHT :o :o ;D maar zeer goed te controleren
dus ik ben helemaal happy
nu alleen nog dikke remmen en dan is mijn wenslijstje weer leeg
Volvo S70R B5234T4 M59
Topics: 4
eric vermeer schreef:ik heb vanmorgen de as afgewerkt dus de grote pu-bussen erin gezet en uitlaat terug gezet
en net even proefgereden geen bijgeluiden gelukkig 
natuurlijk even de sper getest met een scherpe bocht richting snelweg met de oude as ging altijd mijn binnenste wiel spinnen en moest ik van het gas
nu niet dus gaf meer gas en jawel DRIFTEND DOOR DE BOCHT :o :o ;D maar zeer goed te controleren
dus ik ben helemaal happy
nu alleen nog dikke remmen en dan is mijn wenslijstje weer leeg
En je portemonee ook ;D
Maar het is mooi gelukt.
alles bij elkaar valt het wel mee wat het gekost heeft ik schat zo'n 450euro is wel veel geld dat weet ik maar wil hem nu al niet meer missen
haha
Volvo S70R B5234T4 M59
Topics: 38
gefeliciteerd Eric!
fijn dat het allemaal gelukt is en de as stil is.
Topics: 17
YESSS!!!!
Het is mij ook gelukt er eentje te scoren!
Deze week haal ik een originele sper-as op van een zwiterse turbo van 1982 met 260dkm! Toevallig ooit naar deze auto gekeken en nu verkoopt de eigenaar alle turbo onderdelen om er lpg in te kunnen zetten met een nieuwer blok + achteras voor de kmtelleraandrijving.
Ben benieuwd!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
mooi zo ;D
ik weet niet of jij al pu rubber in de achteras hebt?
die grote blauwe bussen heb ik nog een setje over
Volvo S70R B5234T4 M59
Topics: 17
dat zit er allemaal al in, dus het overzetten moet ook ietsje makkelijker gaan hierdoor.
Las nog wel ergens (misschien wel in dit topic) dat het een idee is om een alu-deksel van een 940 te monteren.
Enig idee welke lagers makkelijk te vervangen zijn als ie toch los is?
En Eric, weet jij de specs van de olie die erin moet?
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 22
Ticcie schreef:dat zit er allemaal al in, dus het overzetten moet ook ietsje makkelijker gaan hierdoor.
Las nog wel ergens (misschien wel in dit topic) dat het een idee is om een alu-deksel van een 940 te monteren.
die alu deksels zijn meestal vanaf my 1991 te vinden, ook op 700 en 200. meer olie inhoud, ingebouwde zeef en geeft net wat meer koeling lijkt me (belangrijk bij lsd, die stoken de olie best goed warm

)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Ticcie schreef:dat zit er allemaal al in, dus het overzetten moet ook ietsje makkelijker gaan hierdoor.
lagers vervangen? ik heb bij mijn as alleen de steekassen eruit gehad voor nieuwe ankerplaten omdat die geheel rot waren
en heb de lagers gewoon opnieuw ingevet en nieuwe olie en verders niets inwendig aan gedaan
over de olie dat moet ik ff kijken straks ik heb originel volvo gebruikt ik zal kijken wat er allemaal voor info op het kannetje staat
en dit post in vanavond nog wel even
Volvo S70R B5234T4 M59