Topics: 289
Polyurethaan, op de Engelse sites wordt ook Neoprene gebruikt, ongetwijfeld hetzelfde. (of je er ook mee kunt duiken weet ik niet zeker, waarschijnlijk eenmalig..)
Kijk ook eens op
http://www.tinustechniek.nl/1-onderdelen...thaan.html , ook voor allerlei leuke verbeteringen.
Topics: 22
OK, OK, ik ben er nu achter dat er ook van Polyurethaan wetsuits gemaakt worden. ;D ;D ;D
Maar we dwalen wel een beetje af van de fietsverlichting, dus of weer de zoveelste topic beginnen over antirammelvoorzieningen, of het hierbij laten. :-X :-X
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
goed plan (en dank voor de superflex site, maar waarom blijft dat spul zo godschuwelijk duur?!)
Volgende verlichting update is de bevinding over Xenon ter vervanging van Halogeen. Dan bedoel ik niet de HID sets in "goedkope" of dure uitvoering maar de Xenon gevulde H4's.
Dat HID materiaal is perfect maar dan moet je minimaal beschikken over van binnen uit verstelbare koplampen ÃÂn de juiste verlichting armaturen hebben. Anders is het ronduit gevaarlijk!!
Over verstelbaar gesproken. Onlangs zag ik een foto van verstelbare units van een type 1 Golf, laat bouwjaar. Daar zitten dezelfde diameter H4 koplampen in met daar aan een stappenmotor voor verstelling. Als dat een plekkie kan vinden in het Volvo front lijkt me dat een prima verbetering voor de veiligheid. Denk eens aan die enorme kofferbak waar aardig wat kilo's in kunnen. Overigens, heeft de 1e serie 240 daar wellicht over beschikt, anyone???!
Topics: 135
in veel duitse 240's zat ook koplampverstelling van binnenuit regelbaar met een knop op het dashboard. Geen idee of dat met de wetgeving daar te maken heeft ofzo. Tussen de tellerunit en de ventilatieroosters zat die knop. Maar inderdaad wel goed om dat verstelbaar te hebben in het geval dat de boel naar Xenon om wordt gebouwd.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"