Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Verlagingsveren besteld, zodat de veerpoten en remmen weer terug kunnen. Anders zou ik alles met het huidige spulletje moeten monteren, om vervolgens weer alles los te halen voor de veren.
Uiteindelijk moet het toch wel een keer los i.v.m. het monteren van de Koni's, maar dat is van latere zorg.
De bruine heeft achter van die oppompschokbrekers (zit zo'n metertje in de kofferbak, jeweet). Kan ik die gewoon laten zitten i.c.m. verlagingsveren of heeft het dan totaal geen effect?
Trouwens ook de Polarisen hun eerste laklaagje gegeven. Even zoeken naar banden dat die er ook meteen onder kunnen.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ik ben benieuwd naar de make-over.
Klus ze.
Wat betreft die verlagingsveren, ik had die dempers ook onder mijn 144. De auto is inmiddels verlaagd, volgens mij nog op de diezelfde dempers.
Berichten: 939
Topics: 18
Lid sinds: Apr 2010
Op de PG zitten ook monroe ride levelers icm Intrax verlagingsveren.
245L VAN
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
Andere vraag: is er verschil in veerpoten geweest of zijn de nieuwe alleen verzinkt?
De huidige zijn erg verroest en ik heb nog een set nette liggen. Onder de bruine zit geen stuurberkrachtiging, maar onder de auto waar de nette vandaan komen zat wel stuurbekrachtiging.
Is de passing van de stuurkogels ook gewijzigd?
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Drk schreef:Andere vraag: is er verschil in veerpoten geweest of zijn de nieuwe alleen verzinkt?
De huidige zijn erg verroest en ik heb nog een set nette liggen. Onder de bruine zit geen stuurberkrachtiging, maar onder de auto waar de nette vandaan komen zat wel stuurbekrachtiging.
Is de passing van de stuurkogels ook gewijzigd?
ruwweg 4 soorten:
-eerste serie, fuseekogelbevestiging anders (zonder rechthoekige plaatje met 4 bouten onder tegen de veerpoot). Zelf niet vaak gezien.
-dan een versie die wel dat plaatje/fuseekogelbevestigingsplaatje heeft
-versie met dikkere asstompen (begonnen met de Turbo's en sommige 260's oid)
-laatste versie vanaf 89? verzinkte schotels+buizen.
Verschil stuurbekrachtiging wel/niet is alleen de fuseekogels, die voor met hebben meer caster.
Heb je wel een rekening bij die Koni's? Ivm garantie etc :p
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 496
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
17 November 2011, 19:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 November 2011, 19:09 door asterix.)
volgens mij past dat altijd, voor de bangers hebben we alles op een grote berg liggen.
Niet meer te herkennen waar ze ooit onder weggekomen zijn en het past altijd.
Oh bijna gelijk geplaatst, wel verschil dus.
Die eerste serie heb ik nog nooit gezien mijn 76er dialy had 4 boutjes onderin, remschijf en
naaf laten wij altijd zitten. Dus dikke asstomp is mij nooit opgevallen.
Berichten: 891
Topics: 39
Lid sinds: May 2010
17 November 2011, 19:05
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 November 2011, 19:09 door Drk.)
JW: Ik maak niet alles kapot net als jou. Zonder flauwekul. Ik heb een setje rode Koni's gekocht via MP voor een appel en ei. Volgens mij zijn ze nog goed. Ze staan alleen zo knoerhard waardoor de blauwe nou een enorme stuiterbak is.
Ze mogen dus wel iets zachter voordat ze onder de bruine gaan. Hoe moet dat eigenlijk?
Veerpoten komen onder een 88er vandaan en zijn wel al verzinkt. Het gaat me eigenlijk alleen om de passing van de stuurkogels. Dat ze voor de rest passen wist ik eigenlijk al, want de blauwe heeft ook 93-ers.
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Drk schreef:Ik maak niet alles kapot net als jou 
ja dat is ook een goed plan. niet te veel mee vliegen met die 240's XD
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.716
Topics: 9
Lid sinds: Mar 2011
17 November 2011, 20:39
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 November 2011, 20:52 door DennisvdB.)
Rode zijn toch niet instelbaar?
edit: dus wel, schijnbaar hetzelfde in te stellen als de Koni Geel achter bij mijn auto, Dirk. Heb dit gevonden: "Rode zijn alleen VOOR montage in te stellen door indrukking en verdraaing."
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
He Dirk, mooie wagen 'de bruine', zo'n historie maakt het dubbel leuk. Ben benieuwd hoe het gaat vlotten met deze dikke Zweed!
Heb 't blokkie trouwens in de garage staan

. Nog bedankt voor de info over die ombouw trouwens!