Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Enkele vragen over 740 tic
Ik haal vandaag mijn 740 tic uit de stalling. De auto is vorig jaar al behoorlijk aangepakt. Het wordt volgende week tijd om verder te gaan. Ik wil nu eindelijk het schommelende stationaire toerental gaan verhelpen. Hieronder een aantal vragen waar ik het antwoord niet op weet. Wie helpt me?

1. Is het mogelijk om een B200ET-motor te laten lopen op de ecu + luchtmassameter van een B230FT? Of moet ik dan meer dingen aanpassen?
2. Als ik alleen de LMM vervang, moet ik dan persàeen LMM met de hetzelfde typenummer hebben, of werkt een andere LMM van Bosch met dezelfde afmetingen ook?
3. Als ik de oude veerpoten wil omwisselen met veerpoten van een later type 740 of 940 zonder ABS, is dat dan in elk geval mogelijk?
4. Is een Simons-sportuitlaat werkelijk een verbetering van de prestaties van de auto, of kan ik net zo goed een normale volvo 740 turbo uitlaat (=goedkoper) monteren?
5. Kan ik 17" Polaris-velgen zonder spacers monteren?

BVD
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
Nou die laatste kan ik wel beantwoorden, ja polaris kan zonder spacer gemonteerd worden. Smile
Antwoord
1. nee dat kan niet. misschien dat het wel wil lopen met de ecu/ezk van een b200ft, maar zal ook niet helemaal optimaal zijn. (kan wel)

2. motronic LMM is NIET uitwisselbaar met LH LMM.

3. dat kan.

4. 2.5'' simons zal je niet veel brengen 3'' simons zal je wel verschil merken hoofdzakelijk in het sneller spoolen van de turbo. (maar verwacht geen wereldwonderen).

5. Ja, zeker weten
Antwoord
Dank Jelmar!
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
Nog even over dat schommelende stationaire toerental: hoe kan ik dat nu het beste oplossen? Het is me tot op heden niet gelukt om een LMM + ecu van een andere B200ET te vinden. Volgende week stuur ik de LMM naar Helmond, waar deze wordt nagekeken. Als het probleem blijft, moet ik dan Megaquirt overwegen? Of kan ik nog iets anders doen?
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
Funsdaf schreef:Schommelen stationair toerental geen vervuilde CIS klep?
wilde ik ook zeggen :-)
even loshalen, in de wasbenzine gooien en met een kwastje schoonmaken
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Het is niet de cis-klep. Deze heb ik eerst schoongemaakt en later zelfs vervangen door een andere. Het is toch hoogstwaarschijnlijk de LMM of ECU.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
Ik heb zowiezo nog een ecu van een B200ET liggen. nja meerdere geloof ik.
Of ik nog LMM's heb weet ik niet.

ecu mag je hebben voor €30 incl. verzenden.
Antwoord
Wellicht is dit niet bij deze motor, maar een schommelend toerental zou ook op valse lucht kunnen wijzen of niet?
Antwoord
Ik kan een LMM van een B200FT kopen, volgens de verkoper moet deze zonder problemen op een B200ET passen. Het zouden dezelfde motoren zijn, maar dat klopt toch niet?
Volvo 740 tic '84.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  760GLE verbruik en nog meer vragen aernout 0 2.861 12 February 2009, 21:13
Laatste bericht: aernout

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)