Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Een maatje groter: 245 '80!
De B230K kan je je oude inlaatspruitstuk opzetten, wat emissiespul afdoppen en klaar, dat kan eigenlijk met elk willekeurige redblock.

De FB is elektronische injectie, er zijn wat extra stapjes nodig om al dat vermogen te benutten. Deze beide blokken (B2xx) hebben een zwart kleppendeksel, dus duidelijk niet origineel meer.

Je kan ook een willekeurig onderblok kopen (behalve de B230KH, en de B200 zou ik ook laten staan) en daar de carburateurkop opzetten.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Leuke wagen, lekkere foute kleur 8). Er zijn speciale trkhaken voor een onderbouw gastank te krijgen!

suuc6 met poetsen ;D
Antwoord
Wat is er precies aan de hand met het motorblok? Niet dat ik er heel veel verstand van heb, maar misschien valt het best mee?
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
De auto stond te koop met kapotte krukas-lagers. Ik vraag me af of het dat ook was, maar dat er iets mis was, leek me duidelijk. Er zat een soort geluid in de motor. Totaal niet regelmatig ofzo. Ik had het er al van de week over met iemand. Kan ook goed Pistonslap zijn ofzo. Maar voor het zelfde geld is het een iets kleins...

Ik ben gister gaan kijken bij de B21A die te koop stond voor 100 euro, later 150 euro, en nog later 200 euro voor een complete "244". Ik dacht eerst: Mwoah, ik kan er vast nog wel wat vanaf halen. Maar eenmaal daar bleek het blok veel meer gelopen te hebben dan telefonisch overlegd, en de auto was verrot gedeukt en er was niks fatsoenlijks vanaf te halen. Dus ik ben weer huiswaards gegaan. Geen idee wat ik met die rotzooi moest.

Dus nu moetk doorzoeken. Ik ben er wel min of meer uit dat ik een B21A/E of B23A/E wil. Dat hoort er ook in! Ik weet nog een 240 sloper te staan ('83 ofzoiets), waar ik naar wil vragen, en heb een B21E aangeboden gekregen die net ingelopen is...
Antwoord
heb nog wel een carb of twee liggen, mag er eentje hebben voor verzendkosten, wel enigszins gecorrodeerd
( aluminium in een schuur......... :Smile :Smile) wel prima,komt van een van m'n vorige terziele gegane B23 af :'( :'(
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
Is al niet meer nodig. Op marktplaats stond een polar met schade. Die ben ik snel gaan halen. 187.000 km. B230F, 5bakje, stuurbekrachtiging, CV, en n aantal leuke gadgets!

De teller moet ik alleen nog een oplossing voor vinden. Evt. zet ik de achteras ook nog over. Maar dan is alleen nog ff de vraag of die nieuwere tellerbak zomaar in die 80'er past. Anyone got a clue? Of zijn er alternatieven?
Antwoord
Goed, het plan van aanpak is geschreven. Zo gaat het worden:

1. B230F motor
2. B21A spruitstuk met teur
3. B21A uitlaatspruitstuk
4. B21A ontsteking (wordt nog geupgrade, maar hier kan ik voorlopig mee rijden)
5. 5bak
6. Achteras uit de polar voor teller aandrijving
7. Tellerbak ombouwen.

En alle injectie delen gaan in een grote doos de schuur in. Die tellerbak ombouwen zie ik bijna nog wel het meeste tegenop...

Antwoord
Leuk, veel sleutelplezier!
Antwoord
Vergeet niet de pedalenbak uit die Polar te halen. Is het uitlaatspruitstuk verschillend?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ja, dat verdomde koppelingspedaal. Die is zo in de 245 te schroeven trouwens? Ik ging er maar ff voor het gemak uit dat het uitlaatspruitstuk anders is. Ik heb maar vast pakkingen gehaald ed.

Ik heb vanmiddag mn oude auto verkocht. Althans, hij is aanbetaald enzo, wordt nog opgehaald. Stiekem wel ff een moeilijk moment. Maargoed...
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)