8 June 2009, 10:28
Dat zou zo te zien hoedanook een oldtimer zijn, lijkt een 265 te zijn. Gevalletje zelf LPG ingebouwd en LPG kenteken erbij gezocht.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Caveat emptor: omkatten
|
8 June 2009, 10:28
Dat zou zo te zien hoedanook een oldtimer zijn, lijkt een 265 te zijn. Gevalletje zelf LPG ingebouwd en LPG kenteken erbij gezocht.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
8 June 2009, 10:32
Onder het tabje "Modelinformatie":
Modelinformatie (Uitleg en disclaimer) Algemeen Merk / model: Volvo 244 Uitvoering: 2.1 DL Type voertuig: Sedan Bouwjaar: 1975 Kilometerstand: 333.100 km Transmissie: - Brandstof: Gas (Aardgas? Zie hieronder LPG-g3: Nee Kleur: Groen Gemiddeld brandstofverbruik: - CO2-uitstoot: - Energie label: -
`88 245, B230K, M47
8 June 2009, 11:58
Marc1970 schreef:Dat zou zo te zien hoedanook een oldtimer zijn, lijkt een 265 te zijn. Gevalletje zelf LPG ingebouwd en LPG kenteken erbij gezocht. Verklaring volgens de eigenaar: Citaat:Goedendag,
11 June 2009, 11:51
Hier is aardig werk aan gedaan om het er overtuigend uit te laten zien: http://link.marktplaats.nl/254615069 De parafan, voorschermen, motorkap, voorruit, het feit dat-ie roestvrij is en de spiegels zijn allemaal pakembeet 1993, maar de plastic randen aan de onderkant zijn weggehaald en oude spatborden erop gezet. Achterklep en het hele interieur is ook vervangen. Hulde.
Een helemaal blauw dashboard ziet er hip uit. Voor het mooi moet de zwarte striping er nog af. Ter vergelijking: http://link.marktplaats.nl/252917544 Hier warempel nog ÃÂÃÂn, iets minder moeite gedaan: http://link.marktplaats.nl/246762968
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
11 June 2009, 13:34
mocht iemand mij staande houden met de CX (kenteken 1977, auto 1987 ;D ;D,heb ik
dit als verklaring ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
11 June 2009, 15:13
Beste mensen,
het verbaasd mij dat hier advertenties van Volvo's worden aangehaald en direkt beticht worden van omkatten op basis van wat plakplastic en een andere paravan......... Een 240 van tussen 1981-1985 ombouwen naar model'86> is echt geen hocuspocus of helskarwei :o Feit is dat bij de modellen tot '85 het plaatwerk rondom de voorruit soms belabberd en verrot is,de paravan oud model is niet meer leverbaar als los plaatwerk,helaas. Nu hebben wij al diverse keren complete paravans met bijbehorende motorkap verkocht van late modellen voor het restaureren van oude 240's simpelweg omdat de kopers dat de goedkoopste en makkelijkste manier van repareren vinden. Ook hebben wij al diverse late delen zoals de plastic onderbeschermers,nieuw model achterkleppen,polar interieurs etc verkocht aan mensen die zo goedkoop mogelijk hun klassieker op de straat willen houden..... Dat de meeste onderons op dit forum "echte" liefhebbers" zijn en het dus verguizen dat iemand zijn Volvo op zo'n manier 'verminkt" mag men best denken en zeggen, maar houdt er rekening mee dat er genoeg mensen zijn die bijvoorbeeld een late polar mooier vinden als een model uit bijvoorbeeld 1983 en dat er auto's daadwerkelijk omgebouwd worden. Natuurlijk zijn er daadwerkelijk omgekatte karren te vinden,wij hadden laatst nog een duidelijk omgekatte Superpolar op de brug waar de trotse eigenaar geen weet van had :o Een 1978 model 245 met een nieuwe kont eraan is geen nieuws meer hier in Woudenberg,weet er minstens 4 rond te rijden........ Wat ik hiermee wil zeggen is dat niet alles wat men ziet automatisch is omgekat.
11 June 2009, 15:22
Ben ik met je eens Albert, maar kom op, je gaat me niet vertellen dat een paravan overzetten een normaal karwei is voor de gemiddelde klusser.
Laat staan dat het vaak voorkomt.
11 June 2009, 15:28
Dirk242 schreef:Ben ik met je eens Albert, maar kom op, je gaat me niet vertellen dat een paravan overzetten een normaal karwei is voor de gemiddelde klusser. Meer dan jij denkt :o Vaak gaat de roest in de raamlijst zitten wat resulteert in water lekkage langs de ruit en ook vaak een kapot gedrukte voorruit en heeft vaak weer apk-afkeur tot gevolg ,dan wil je wel de boel herstellen alleen wat te doen als het oude model paravan dan niet meer te krijgen is........ Let wel,vaak redeneren deze mensen in de trant van,dat merk je toch niet en scheelt een hoop geld. Hetzelfde liedje gaat op voor het monteren van de plastic kappen onderaan de deuren en achterkant,het maskeert pefect alle roest namelijk......... Een nieuw type achterklep is op het moment ook veel makkelijker te krijgen dan een hard exemplaar van een oud type en wat als je niet al te veel wilt uitgeven.........
11 June 2009, 16:02
volvo200liefhebber schreef:...Een 1978 model 245 met een nieuwe kont eraan is geen nieuws meer hier in Woudenberg,weet er minstens 4 rond te rijden........ Wat bedoel je hiermee? Is het achterste deel van de auto omgelast of bedoel je alleen de klep? Waarom zou iemand dat doen? |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Omkatten II | Sander van Buiten | 15 | 15.900 |
2 December 2005, 22:57 Laatste bericht: geestschrijver |
|
Omkatten?! | a.huis | 53 | 47.914 |
11 November 2005, 21:37 Laatste bericht: PP |