17 April 2009, 21:47
weet iemand of er ergens een electronisch snelheids signaal af te tappen is in een 740 B230E automaat?
gr.
Aernout
gr.
Aernout
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
snelheidssignaal 740
|
17 April 2009, 21:47
weet iemand of er ergens een electronisch snelheids signaal af te tappen is in een 740 B230E automaat?
gr. Aernout
17 April 2009, 22:00
groen witte draad van de teller toevallig?
iemand het aantal pulsen?
17 April 2009, 22:08
No idea. Deze man heeft allerlei leuke dingen gedaan met tellers en signalen: http://cleanflametrap.com/speedo.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
17 April 2009, 22:27
als het goed is zit aan de teller een uitgang voor cruisecontrol en de (hier niet aanwezige) LH computer. hoe/wat precies weet ik niet voor dit model.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
18 April 2009, 02:17
de groen-witte draad is samen met de bruine draad afkomstig van de sensor.
tussen deze 2 draden zal je een "vuil" en onversterkt signaal meten. achterop de teller zit nog een derde aansluiting waar een versterkt en schoon signaal vanaf komt voor bijvoorbeeld de cruisecontrol. bij mijn 700-teller is dat een koperen lipje waar een AMP-schuifje op gestoken kan worden (YAZAKI teller.) als je teveel van het onversterkte signaal tapt zal uiteidelijk de hele meter slecht kunnen gaan werken. indien je meter geen versterkt signaal geeft zijn er wel leveranciers voor signaalversterkers zoals Beijer bijvoorbeeld; http://www.beijerautomotive.nl/AWS/Default.aspx staat ook veel nuttige info op over signalen en mogelijkheden
18 April 2009, 17:36
dank aan allen!
ik zal zodra mijn rug het weer toelaat, gaan onderzoeken of ik zo'n aasluiting heb! groeten, Aernout
4 May 2009, 18:26
er zitten;
een dubbele male connector en een enkele female achterop het instrumentarium. wie van de drie? gr. Aernout
4 May 2009, 21:42
dat is niet heel veel info ;D
kan je een foto'tje plaatsen en is het een vdo of een yazaki tellerbak?
4 May 2009, 21:45
meer info heb ik ook nie ....
achterop zitten gewoon 3 van die dingen maar ik ga morgen met mn 1 pixel camera weer in de volvo klimmen! fototje komt er aan! greetz, Aernout
4 May 2009, 22:10
"meer info heb ik ook nie........"
moment ik ga even de glazen bol opwrijven ![]() ik zie, ik zie, een snoertje uit een dingetje komen dat op een piefje gefreubeld is, de kleur komt alleen slecht door : > ![]() nu even zonder gein,we wachten wel af. wat de pulsen betreft;er zijn 700's die het aantal tanden tellen van je kroonwiel in je diff. als je een achterasoverbrenging hebt van 3.73 heb je een kroonwiel met waarschijnlijk 41 tanden (41/11=3.73) zodoende kan je dus uitkomen op 41 pulsen per wielomwenteling. als je dan een "tyre-calculator" intikt op internet met jouw bandenmaat kan je de dynamische bandomtek uitrekenen. je weet dan dat je bijvoorbeeld 41 pulsen per 1854mm (bandomwenteling)binnenkrijgt, dit reken je dan om naar KM |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Snelheidssignaal kabel Volvo 240 - hall sensor | korre | 1 | 2.404 |
29 January 2019, 12:01 Laatste bericht: Marc1970 |
|
Originele cruise control 240. Geen snelheidssignaal in mijn auto. | equinox | 3 | 4.894 |
18 November 2011, 12:05 Laatste bericht: Volvo 142 B23 |