Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Turobodruk meter stand
#11
hey lucas

dat vla verhaal ff gelezen.

je moet eerst maar eens je injectors laten reinigen en testen.

dan zal het wel beter gaan.

ik ben er bijna zeker van dat het pingelen is.

ik zou er niet mee gaan rijden tot je alle facetten heb gecontroleerd.

maar dat moet je zelf maar weten.

met zoveel smurrie in het blok is het een vraagteken wat je voor torretje heb.

en hoelang hij het volhoud.
Antwoord
#12
dat horten bij lage toeren komt ook bij je injectors vandaan.
Antwoord
#13
Citaat:ik zou er niet mee gaan rijden tot je alle facetten heb gecontroleerd.

:oops: Ik heb er net een retourtje Deventer Tilburg opzitten, staat +/- 300 km op de dagteller...gaat nog goed...

PS: Dat reinigen van de injectoren, is dat een simpel klusje voor een standaard garage
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#14
ff naar een bosch dealer
Antwoord
#15
ik heb trouwens al wel van dat spul door de benzine gegooid voor het reinigen van je brandstof systeem.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Antwoord
#16
lukt het niet mee
Antwoord
#17
injectoren kun je eventueel ook zelf reinigen, injectors uitbouwen slangetje op de injector, carburatuer cleaner erin, beetje druk erop, laten inweken voor een minuutje, perslucht/fietsenpomp erop, en dat 10 x ofzo totdat er weer een net patroon uit komt. Let wel op, carburateur cleaner is veel agressiever dan gewone ontvetter enzo, dus let op..
Heb ik bij mijn 240 ook gedaan (alleen is dat andere injectie, iets ander verhaal, maar dat heeft goed gewerkt..)

JW

PS, een lange rit kan niet echt veel kwaad, als de turbo geen echte druk opbouwt.

Ik zou zeker een goede turbo druk meter erop zetten, waar je de waarde in bar of PSI van kunt aflezen. het volvo metertje is niet echt super betrouwbaar.

Controleer ook ff of er geen lek zit in het slangetje naar de waste gate.

Anders klem de wategate gewoon open met wat ijzerdraad als je geen tijd hebt om er ff veel tijd in te steken..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
#18
moet je die injectoren niet gewoon ultrasoon laten reinigen voor een doeltreffend resultaat of is dat overdreven?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#19
het mooiste is ultra reinigen idd.

en dan sproeibeeld laten testen op testbank.

hier testen ze ook de openingsdruk.

hier kunnen ze druppelaars eruit halen.
Antwoord
#20
dus ik kan ze een keertje opsturen naar je? :lol:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  turbodruk meter Laurens Zondag 3 6.684 28 September 2014, 13:05
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)