dat probleem heb ik met 2 eerdere 240's ook gehad.
de eerste 240 liep zo zwaar dat de motor verbrandde, pas bij vervanging van de motor viel mij op dat het mechaniek alleen met een bacho te bewegen was. ???
ik kan me niet meer herinneren hoe ik de zaak toen gangbaar gemaakt heb.
de 2e 240 had hetzelfde en dat heb ik opgelost door de ruitenwisserarmen te demonteren,de doorvoertule's op de parafan te verwijderen en ipv daarvan rubber slangen van 5cm op de uiteinden van de ashouders te schuiven.
als je dan WD40 in de slangen spuit kan die lekker inwerken op de zwaar-lopende asjes in de alu behuizing.
links werd daardoor weer als nieuw........rechts kwam de WD40 niet door (ook niet met draaiende ruitenwissermotor)
dat de WD40 niet doorkwam was ook de bedoeling van Volvo :

regenwater zou immers ook vrij spel krijgen naar binnen.
net voordat het asje naar buiten komt zit er een groefje in de as gedraaid waarin een rubber )-ring is geplaatst die water (en WD40) buiten houdt.
aangezien ik geen trek had in vervangen van cpl. mechaniek besloot ik tot wat drastischer maatregelen;(geen tip van dat moet jij ook doen, meer ter info wat je zou KUNNEN doen)
met een 3mm boortje heb ik een gaatje geboord in het aluminium waar het asje doorloopt.
je boort niet snel te diep want je merkt snel verschil tussen het zachte alu en geharde asje.......
daarna kan je met WD40 alsnog het asje gangbaar maken.
het geboorde gaatje is eenvoudig af te dichten met wat kit waarna de tule het gat/kit aan het oog onttrekt.
eigenlijk wil ik er het liefste smeernippels op zetten ;D maar het ontbreekt daar net aan voldoende ruimte en materiaaldikte.