Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
DopdeDouwer schreef:Maar inderdaad, parkeerplaatsen zijn er niet in overvloed. Als wij de normale klandizi daardoor "tegenhouden" zal hij niet zo heel leuk vinden.

Met zulke prijzen heb je aan weinig parkeerplaatsen voldoende lijkt me Big Grin
Antwoord
Ik doe nog maar weinig aan mn 144. Die krijgt nu het wat mooier weer wordt wel wat TLC.

De 850 van mijn ouders leeft ook nog steeds. Zeer solide techniek begint wel wat ouder te worden.

Mijn ouders hebben zolang ik mij kan herinneren een volvo. (Ik schijn ook in een renault 5 te zijn vervoerd, maar dat zal maar een paar maanden zijn geweest.) Niet dat ik een slecht geheugen heb, maar in de 27 jaar zijn er maar 3 volvo's geweest waarvan 1 nog steeds in trouwe dienst.
De 244 GLE ging weg omdat hij simpelweg op was (financieel). Hetzelfde gold voor de opvolger, een 740 GL. Ook deze was na vele jaren trouwe dienst financieel een ribbentrekker. Nu gaan mn oudelui altijd trouw naar de dealer, maar als een auto ouder wordt, wil je toch ergens op besparen; de auto werd dan opeens functioneel bekeken. Zo had de motorkap van de 740 behoorlijk wat steenslag, uitgroeiend naar roestputjes. Dit moet je in de ogen van Dop Sr. zo snel mogelijk de kop indrukken, dus op het eind reed de auto rond met een rode rand aan de voorkant van de kap (geschuurd en bijgewerkt met menie).
Zo had de auto in de showroom kunnen staan;
[Afbeelding: th_740.jpg]

De 850 gaat ook altijd trouw naar de dealer, maar nu ik wat handiger met auto's ben en nog altijd schrik van de dealerprijzen wil ik ook nog wel eens wat fixen. (Zoals laatst een homokineethoes, redelijk simpel zelf te doen, een dealer rekent behoorlijke prijzen).
De blanke lak van de 850motorkap begon de laatste jaren al behoorlijk los te laten, een doorn in het oog van Dop Sr.
Ik had er al eens een "nieuwe" motorkap in de zelfde kleur opgelegd, maar ook de nieuwe kap had loslatende lak...

Toen ik afgelopen zaterdag bij mn oudelui langsging zag ik dat de 850 intussen ook is gedegradeerd tot practische auto. Pa en broer hadden de motorkap onder handen genomen:

[Afbeelding: Afb0038.jpg]

[Afbeelding: Afb0039.jpg]

Juist ja: de motor kap matzwat geverfd. Omdat de stootstrip in sinds '93 ook wat vergrijsd zijn zijn deze ook voorzien van een zwarte laag verf, gemakshalve is de hele bumper meegenomen...Gewoon omdat het kan...

DopdeDouwer schreef:Zonder naafkapjes rijden is nix voor mijn ouders.
geestschrijver schreef:Volgens mij doet niemand dat, daar in dat dorp, zonder naafkapjes rijden. Stel je voor.
Om de auto toch wat extra's te geven, hebben we de rest van de auto maar eens goed gepoetst, velgens schoon gemaakt en "naafkapjesloos" vond sr. ook wel tof.

Nog best netjes, toch niet aso of bruut
[Afbeelding: Afb0041.jpg]

[Afbeelding: Afb0040.jpg]

edit: plaatje van de 740 gevonden
Antwoord
Haha, beunhazen. Tof dat je pa dat allemaal goed vindt.
Antwoord
sorry hoor maar ik moet enorm lachen!! ;D ;D ;D

En dan te bedenken dat dit in die tijd een dure en toch wel statige auto was en absoluut geen auto voor het gewone gepeupel. ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
haha

Nu Wil Sr. De rest van de 850 ook mat-zwart maken... ???
Op zich wel tof maar tegelijkertijd ook weer zonde...

(Let trouwens op de velgen voor en na de poetsbeurt 8) )
Antwoord
koop een kadett of Astra voor m! ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Dirk242 schreef:Haha, beunhazen. Tof dat je pa dat allemaal goed vindt.
Haha ja. sterker nog ik was er niet eens bij toen hij begon; was zn eigen idee.
Antwoord
Ik woon nu een tijdje op mezelf, dat betekende dat ik alle volvo spullen die ik in de loop der tijd verzameld had/verzuimde weg te gooien ook moest verhuizen. Intussen heb ik een schuur volvolvo.

Meuk die ik niet meer nodig had of weg kon had ik bij mn ouders in de schuur/tuin laten slingeren. Als je je dan verveelt kun je met die "rommel" toch nog leuke dingen doen.

[Afbeelding: Afb0067.jpg]

[Afbeelding: Afb0068.jpg]

[Afbeelding: Afb0069.jpg]

[Afbeelding: Afb0070.jpg]

De 144 heb ik zojuist (online) geschorst. Bij gebrek aan sleutelruimte leek me dat nu even de beste oplossing, had geen zin in een bekeuring voor het niet hebben van een APK.
Zonde eigenlijk volgens mij is het niet zoveel werk meer. Hopelijk vind ik toch nog een sleutelruimte.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:De 144 heb ik zojuist (online) geschorst. Bij gebrek aan sleutelruimte leek me dat nu even de beste oplossing, had geen zin in een bekeuring voor het niet hebben van een APK.
Zonde eigenlijk volgens mij is het niet zoveel werk meer. Hopelijk vind ik toch nog een sleutelruimte.

Maaruhh: Als hij geschorst is moet'ie van de openbare weg, dan zou je verwachten dat hij onder dak staat, en dan heb je toch sleutelruimte? Zelfs zonder dak, je bent in ieder geval "van de straat".
`88 245, B230K, M47
Antwoord
Hij is nu van de openbare weg. Maar om nu in de parkeergarage van iemands werk naar de concierge te lopen om te vragen waar ik de haspel voor het lasapparaat in kan pluggen wordt geen succes (understatement).
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)