Ik doe nog maar weinig aan mn 144. Die krijgt nu het wat mooier weer wordt wel wat TLC.
De 850 van mijn ouders leeft ook nog steeds. Zeer solide techniek begint wel wat ouder te worden.
Mijn ouders hebben zolang ik mij kan herinneren een volvo. (Ik schijn ook in een renault 5 te zijn vervoerd, maar dat zal maar een paar maanden zijn geweest.) Niet dat ik een slecht geheugen heb, maar in de 27 jaar zijn er maar 3 volvo's geweest waarvan 1 nog steeds in trouwe dienst.
De 244 GLE ging weg omdat hij simpelweg op was (financieel). Hetzelfde gold voor de opvolger, een 740 GL. Ook deze was na vele jaren trouwe dienst financieel een ribbentrekker. Nu gaan mn oudelui altijd trouw naar de dealer, maar als een auto ouder wordt, wil je toch ergens op besparen; de auto werd dan opeens functioneel bekeken. Zo had de motorkap van de 740 behoorlijk wat steenslag, uitgroeiend naar roestputjes. Dit moet je in de ogen van Dop Sr. zo snel mogelijk de kop indrukken, dus op het eind reed de auto rond met een rode rand aan de voorkant van de kap (geschuurd en bijgewerkt met menie).
Zo had de auto in de showroom kunnen staan;
De 850 gaat ook altijd trouw naar de dealer, maar nu ik wat handiger met auto's ben en nog altijd schrik van de dealerprijzen wil ik ook nog wel eens wat fixen. (Zoals laatst een homokineethoes, redelijk simpel zelf te doen, een dealer rekent behoorlijke prijzen).
De blanke lak van de 850motorkap begon de laatste jaren al behoorlijk los te laten, een doorn in het oog van Dop Sr.
Ik had er al eens een "nieuwe" motorkap in de zelfde kleur opgelegd, maar ook de nieuwe kap had loslatende lak...
Toen ik afgelopen zaterdag bij mn oudelui langsging zag ik dat de 850 intussen ook is gedegradeerd tot practische auto. Pa en broer hadden de motorkap onder handen genomen:
Juist ja: de motor kap matzwat geverfd. Omdat de stootstrip in sinds '93 ook wat vergrijsd zijn zijn deze ook voorzien van een zwarte laag verf, gemakshalve is de hele bumper meegenomen...Gewoon omdat het kan...
DopdeDouwer schreef:Zonder naafkapjes rijden is nix voor mijn ouders.
geestschrijver schreef:Volgens mij doet niemand dat, daar in dat dorp, zonder naafkapjes rijden. Stel je voor.
Om de auto toch wat extra's te geven, hebben we de rest van de auto maar eens goed gepoetst, velgens schoon gemaakt en "naafkapjesloos" vond sr. ook wel tof.
Nog best netjes, toch niet aso of bruut
edit: plaatje van de 740 gevonden