Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Motorverwarming.
Op mijn Zweedse 240 zit motorverwarming.

Kan ik die gewoon met een timer op 220 aansluiten?
Hoe lang zou hij dan aan moeten/mogen staan voordat hij warm is?

Ook vraag ik mij nog af hoe ik aan een passende contrastekker kom. Er zitten drie pennen in.
Of past zo'n blauwe campingstekker daar op?
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
Ik weet er niks van maar ik vraag me toch een beetje af wat je er hier mee kan doen. dat ding gaat alleen maar stroom vreten denk ik.
Antwoord
Die kables met drie polen zijn volgens mij van het DEFA warmup systeem (zoiets). Ik geloof dat je er aansluitsets van kunt kopen op internet..
Ik zou het systeem een keer aanzetten en vervolgens voelen/kijken hoe lang het duurt voor het blok warm is. Zal al gauw een uur duren.

Voordeel is er zeker, ook hier in NL. Simpelweg minder slijtage, minder startverrijking nodig, sneller een warm interieur etc.
760 | Groen | Snel
Antwoord
Citaat:Ook vraag ik mij nog af hoe ik aan een passende contrastekker kom. Er zitten drie pennen in.

Defa/Waeco leveren alle materiaal voor motor(voor)verwarming.

Stekker die jij zoekt zal wel zoiets zijn..

[Afbeelding: ?t=43016D64C67DED0EC1893925FDCDB265]

O.a. Hier te vinden

Waeco link

Defa Info
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
op ebay.de zijn er diverse aanbieders van stekkers/kabels. misschien kan de dealer ook wat leveren, die verkopen calix.

voordeel is er zeker. wat kost een kw stroom. niet veel. zelf heb ik geen verwarmer, maar een kennis van mij die veel in Zweden komt en er al diverse autos vandaan gehaald heeft zegt dat het aan het brandstofverbruik zeker te merken is. En anders dan tap je toch gewoon de stroom van de buren af, via buitenverlichting ofzo.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Hallo.

Inmiddels heb ik een kabel met de juiste stekker.

Bedankt voor de adviezen.

Of ik het gebruik weet ik niet, maar ik laat het wel mooi er in zitten.
Staat wel mooi, zo'n stekker onder de bumper.
Volvo 240 GL estate B230f&nbsp;&nbsp; '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Antwoord
Heb je nog niet de vraag gehad ,of dit het nieuwe hybride-model van volvo is ;D
Antwoord
Erikhans schreef:Heb je nog niet de vraag gehad ,of dit het nieuwe hybride-model van volvo is ;D

Moet ik wel de accu nog opladen Wink

[Afbeelding: PICT5712.jpg]
Antwoord
WEL een mooie auto!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)