Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
ben nog steeds bezig met mn project.
Nu heb ik de klepspeling gemeten, en heb ik 1 inlaat klep die te krap is.
Deze is net onder de .30
De auto rijd niet, dus ik zal hier moeten stellen.
Is er iemand in de buurt die hier spulletjes voor heeft?
gr.
Aernout
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Kan je t.z.t. nog gerust een paar (duizend) kilometer mee rijden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
mooi! dan laat ik dat voorlopig even zo .....
Aernout
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Je hebt voor de rest wel het idee dat alle kleppen op tijd open en dicht gaan?
Als je rotor naar cil. 1 wijst (zit een inkeping onderop de stroomverdeler of een streepje in de bovenrand), moet de krukaspoelie op 0 graden staan en de nokken van cil. 1 symmetrisch omhoog. Als je de kap vd distributieriem wat naar loshaalt kan je dat controleren adhv het merkteken op het nokkenastandwiel (moet precies in lijn staan).
Ziehier:
http://www.threefattigers.com/Protocore/...gMarks.htm
Je kan dan zelfs nog de bougie eruit draaien en controleren of zuiger 1 ook echt bovenin cil. 1 staat.
Ho, het is natuurlijk een 740, dan heb ik geen idee hoe de stroomverdeler eruit ziet (maar er zit vast een merkje voor cil. 1 op ergens).
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 398
Topics: 49
Lid sinds: Jan 2009
Hij draait inmiddels!
Merktekens op poelies kloppen, nokken staan correct, het klopt!
Aernout
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......