Topics: 57
Oke, gisteren in een impuls grote gele mistlampen gekocht voor op mijn groen metallic 244DL.
Lijkt me wel mooi, maar ik begin toch even te twijfelen of ik ze erop zal zetten.
Kan ook te wijten zijn aan mijn leeftijd....... midlifecrisis.
Graag jullie ongezouten mening over het wel of niet plaatsen van de lampen op de bumper. ;D
Topics: 107
Je hebt van die grote ronde begrijp ik ?
In Zweden zie je die erg veel.
In NL zitten op de 200 serie meestal die kleinere rechthoekige en dan onderaan de bumper.
De grote ronde op de bumper moet je van houden. Vroeger vond ik ze te gek maar nu een beetje TE .
Zal ongetwijfeld met leeftijd te maken hebben
Topics: 18
Heb je geen foto?!
Lijkt me wel stoer 8)
Topics: 57
Nee ik heb helaas geen foto van de lampen.
Wagen staat momenteel in de garage voor vervanging van de kickown kabel.
Monteur zet de lampen er nog niet op omdat ik twijfel.
Op de site van Scandcar staat een afbeelding met witte lampen: Verstraler chroom diam 14,5cm
Topics: 18
Ik zeg erop! ;D
Zeker als ze in het geel zijn..
Topics: 7
Supermooi zoiets, tenzij je vierkante lampen hebt (dan moet je inderdaad de rechthoekige lampen onder de bumper monteren, anders ziet het er niet uit). Maar als je nog een oud type met ronde koplampen hebt, dan staat het super!

In Zweden zie je vooral de ronde lampen (logisch, want je hebt er haast nergens straatverlichting).
De lichtopbrengst van 240's (ook de grote lampen) vind ik sowieso belachelijk slecht, dus extra verlichting kan in mijn ogen absoluut geen kwaad.
Dit idee krijg je dan (al zijn deze lampen wel wat groter dan 14,5cm en een stuk lomper qua behuizing):
Wederom met iets te grote lampen (nog groter dan de originele koplampen):
Met iets kleinere lampen (en dan geel) lijkt me dat echt mooi staan!

In ieder geval: DOEN!
Topics: 42
tjeezis Dirkmans, je 242 lijkt wel een mannequin ; alles staat haar, al is ze te zwaar & te oud;D ;D ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 4
Keuze genoeg lijkt me.
mijn mening ,je hebt volgens mij NIET de grote lampen , en daarom onder de bumper.
Je foto met de 2 setjes gezien te hebben,lijkt mij meer op de Bosch Pilot en hella 173.
Topics: 38
over smaak valt niet te twisten zegt men................
maar ik vind de verschijning van "onze" Dirk op dat verre forum echt wreed, ja juist ook met die rechthoekige koplampen!
zie dit topic ;
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?p=2099289
er staat ook nog andere inspiratie trouwens.
groot nadeel van die dikke Hella's op je bumper is een ferme afname van de luchtstroom door mijn intercooler / radiateur.
k'heb al met de gedachten gespeeld zo'n set elektrisch kantelbaar te maken boven de 80 KM/uur, zeg maar net als de spoilers op Audi / Porsche enz. maar dan anders ;D
Als ik het doe zou ik zelfs wel op z'n Zweeds 3!!! Hella's er op willen hebben, ik ben symmetriefreak maar op een of andere manier vind ik 3 hella 3000's zooooo dik :o
kortom ik zeg doen! staat wel overdone misschien maar de hele 240 is toch overdone in de goede zin van het woord.Waar andere modellen ophouden begint de 200-serie