Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
hey lucas
dat vla verhaal ff gelezen.
je moet eerst maar eens je injectors laten reinigen en testen.
dan zal het wel beter gaan.
ik ben er bijna zeker van dat het pingelen is.
ik zou er niet mee gaan rijden tot je alle facetten heb gecontroleerd.
maar dat moet je zelf maar weten.
met zoveel smurrie in het blok is het een vraagteken wat je voor torretje heb.
en hoelang hij het volhoud.
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
dat horten bij lage toeren komt ook bij je injectors vandaan.
Berichten: 455
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:ik zou er niet mee gaan rijden tot je alle facetten heb gecontroleerd.
:oops: Ik heb er net een retourtje Deventer Tilburg opzitten, staat +/- 300 km op de dagteller...gaat nog goed...
PS: Dat reinigen van de injectoren, is dat een simpel klusje voor een standaard garage
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
Berichten: 455
Topics: 33
Lid sinds: Nov 2005
ik heb trouwens al wel van dat spul door de benzine gegooid voor het reinigen van je brandstof systeem.
1800, Project<br />240 Turbo<br />Love Turbo's
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
injectoren kun je eventueel ook zelf reinigen, injectors uitbouwen slangetje op de injector, carburatuer cleaner erin, beetje druk erop, laten inweken voor een minuutje, perslucht/fietsenpomp erop, en dat 10 x ofzo totdat er weer een net patroon uit komt. Let wel op, carburateur cleaner is veel agressiever dan gewone ontvetter enzo, dus let op..
Heb ik bij mijn 240 ook gedaan (alleen is dat andere injectie, iets ander verhaal, maar dat heeft goed gewerkt..)
JW
PS, een lange rit kan niet echt veel kwaad, als de turbo geen echte druk opbouwt.
Ik zou zeker een goede turbo druk meter erop zetten, waar je de waarde in bar of PSI van kunt aflezen. het volvo metertje is niet echt super betrouwbaar.
Controleer ook ff of er geen lek zit in het slangetje naar de waste gate.
Anders klem de wategate gewoon open met wat ijzerdraad als je geen tijd hebt om er ff veel tijd in te steken..
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
moet je die injectoren niet gewoon ultrasoon laten reinigen voor een doeltreffend resultaat of is dat overdreven?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 1.442
Topics: 28
Lid sinds: Mar 2005
het mooiste is ultra reinigen idd.
en dan sproeibeeld laten testen op testbank.
hier testen ze ook de openingsdruk.
hier kunnen ze druppelaars eruit halen.
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
dus ik kan ze een keertje opsturen naar je? :lol:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"