Topics: 42
Heb nou ondertussen paar keer een NAP check gedaan van verschillende kentekens

. Maar x op x geeft NAP aan dat de kilometerstand foutief is. Betekend dit dat er keer op keer geknoeid is met kilometerstanden? Of dat autoôs vanaf een bepaald jaar geen volledige km historie hebben opgebouwd? En daardoor een niet te controleren km stand hebben en daarom per definitie foutief zijn?
Topics: 125
Linky graag....!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
NAP check (kost je wel per x een Amsterdammer, ÃÂ
ÃÂ
ntje op de Dam ofzo

)
Topics: 107
Postma 245 GL schreef:Heb nou ondertussen paar keer een NAP check gedaan van verschillende kentekens
. Maar x op x geeft NAP aan dat de kilometerstand foutief is. Betekend dit dat er keer op keer geknoeid is met kilometerstanden? Of dat autoôs vanaf een bepaald jaar geen volledige km historie hebben opgebouwd? En daardoor een niet te controleren km stand hebben en daarom per definitie foutief zijn?
Heel vaak geeft de NAP een foutieve uitkomst omdat garagebedrijven niet nauwkeurig omgaan met het invoeren van km. standen of per ongeluk een verkeerde stand invoeren.
Als je het km. standenlijstje van de NAP ziet kun je soms wel eruit opmaken of het om een vergissing of nonchalance gaat of dat de teller bewust is teruggezet.
De trouwste klanten van tellerterugdraaiers schijnen (volgens een artikel uit de krant) trouwens autorijscholen en mensen met een auto van de zaak te zijn en niet autohandelaren zoals je eerder zou verwachten.
Topics: 32
Ik weet niet hoe het controlesysteem van jouw linkje werkt maar als je een km stand moet invoeren zal die altijd hoger zijn dan de laatste door een garage ingevoerde stand.
Welke afwijking mag je daarop maximaal hebben? Of vindt het controlesysteem het OK als de ingevoerde stand hoger is dan de laatst geregistreerde?
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67
Topics: 107
Je moet de HUIDIGE km. stand invoeren neem ik aan. Het is me niet duidelijk of een via die website ingegeven km. stand ook daadwerkelijk in het NAP geregistreerd wordt.
Als dat wel zo is zal het aantal onlogische km.standen aardig toenemen vrees ik, al is het alleen maar van grapjassen die iemand anders een oor aan willen naaien.
Topics: 36
NAP is toch pas vanaf een bepaald jaar? 1998 of zo?
Daarom vind ik het altijd redelijk onzinnig dat iemand bijv. een 240 met 'aantoonbaar door NAP' aanbiedt.
Volgens mij is het trouwens de APK meester of garage die onderhoud pleegt die de km stand doorgeeft aan de NAP organisatie. Of niet? Nooit in verdiept eigenlijk...
Misschien is het zo dat, aangezien het waarschijnlijk een auto is van (ver) voor die tijd waarvan je info wilt weten (240 / 740??), er geen historie van de eerste 10 jaar van is. Dan kan best de tellerklok voor '98 al teruggedraaid zijn en vervolgens -inderdaad- keurig gevolgd zijn door NAP. Dan zul je toch bij zo'n auto moeten afgaan op de gestempelde onderhoudsboekjes en/of algehele staat van de auto als je het zeker wilt weten.
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
km stand wordt ook altijd bij APK vermeld, dus als je twee of meer oude APK papieren hebt, heb je een indicatie van de gereden km's en tevens de AC punten
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Topics: 26
Ik heb in korte tijd geleerd dat de kilometerstand van een redblock
totaal oninteressant is. Als je een goede 240 te koop ziet staan dan
maakt het niet uit of er nou 3 of 4 ton op de teller staat. Lekker
belangrijk dus. Ik neem dus aan dat Postma andere merken op NAP
heeft gechecked.
Stinky schreef:Ik neem dus aan dat Postma andere merken op NAP
heeft gechecked.
Niets is zo dodelijk als een aanname, dat heeft een wijs man ooit tegen mij gezegd,...
Kijk, wanneer een
945 (redblock) te koop staat met slechts 170 dkm (en een dito prijs) vind ik het wel interessant om de juistheid van zo'n stand te weten,...
(
of zoiets, wezen kijken trouwens, beetje afgetrapt naar mijn idee )
Wanneer een km niet juist is heb ik gelijk al een vreemde smaak in mijn mond van een auto. Wie weet is er aan de rest van de wagen op de zelfde manier aangemodderd en koop je een kat in de zak.
Bij 3/ 4 ton heeft men andere verwachtingen bij een auto. Dan gaat het meer om de algehele staat van onderhoudt.