Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Yippie!!!!!
Kan je die rottende bladeren dan niet verwijderen?
jos245 schreef:[quote=hellohaas ]

Dat bijboren van gaatjes is vooral voor plekken waar je anders niet bij kunt komen, maar lijkt me een slecht idee voor de zijkokers bij een Volvo 200.
De zijkokers zitten vol met bladeren en andere troep omdat de luchtstroom bij de Volvo via het rooster in de parafan door de kokers loopt.
Als er nog rottende bladeren in zitten gaat het roestproces daaronder vrolijk verder ondanks het tectyleren.
Antwoord
Lukie5704 schreef:Heb trouwens toch nog een vraagje over de 244.
Bij de Volvo die ik heb gekocht zit aan de onderkant van de koplampen een ruimte van ongeveer 2 cm.
Is dat normaal?
Of moeten de lampen echt opgesloten zitten.?

Ja, dan heeft ie toch een keer onder de trein gelegen vrees ik :o GEINTJE ;D

Bij het type van 1978 zit om de koplamp een rechthoekige sierlijst (losstaand ).Daar zit dus inderdaad wat ruimte tussen.
Antwoord
Belg schreef:Kan je die rottende bladeren dan niet verwijderen?[quote=jos245 ]

Jazeker, langs de binnenzijde van de koker kun je de kunststof doppen verwijderen. Met een dunne slang aan een stofzuiger zuig je alle losse troep weg. Zeer aan te raden om dat om de paar jaar een keer te doen.
Antwoord
Mooie auto!! ;D

Zo te zien zitten idd de originele stalen velgen eronder. Zou je eventueel mooi kunnen maken als ze verroest zijn, maar ik zou onder zo'n auto zeker geen plastic dingen zetten (ook niet van Volvo).
Die stalen dingen staan veel origineler. Ik heb momenteel de zwarte stalen velgen (vanwege winterbanden) met plastic Volvo wieldoppen van de 945 van mn vader eronder, :'( oooooh wat afschuwelijk :'(.
Moet snel weer voorjaar worden wat mij betreft!

Voor wat betreft gasinbouw: ga eens bij Van Orsouw in Eindhoven langs. Ik heb daar in twee 244s laten inbouwen (45 000km gereden, nooit problemen ermee ook niet in de winter, keurig afgewerkt, +- 850 euro vorig jaar), en vaders in de 945 en s90. Is ook wel bekend in Volvo-land geloof ik...

Veel plezier met je auto!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Antwoord
Bedankt voor de tip.
Bij van Orsouw kun je direct terecht.
Kosten €950
Antwoord
mijn auto is verzekerd bij http://www.oldtimerstad.nl, ik mag 15000 km per jaar rijden voor 115 euro per jaar... Smile
Helaas geen Volvo meer..
Antwoord
He He
Nou staat hij dan eindelijk op de oprit.
Heeft wat voeten in de aarde gehad.
Heb als overbruggingskrediet even een kredietje gepakt bij de firma Afab. ???
Vanaf 2 feb bellen de adviseurs op of ik gebruik wil maken van het krediet.
Uitgelegd dat ik even wil wachten omdat de koop van de blauwe 244 niet doorging.
Vervolgens toch definitief aangevraagd, omdat ik een andere wagen op het oog had.
Heeft vervolgens een week geduurd voordat het geld kwam.
En die eik...... maken dan te weinig over en op het verkeerde reknr.
Maar goed alles is nu oke.

Plannen met de wagen.
Radio/MD speler inbouwen plus nieuwe speakers
Kleppen stellen bij Toms classics in Enschede.
Gas inbouwen bij van Orsouw in Eindhoven.
En misschien nog naar Gosliga in Leeuwarden om de wagen tegen roest te behandelen.
Andere wieldoppen zoeken en de bak onderaan de deur bestuurderskant vervangen. (geen idee hoe zo iets heet)
Als laatste de wagen van binnen en van buiten professioneel laten reinigen.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)