Ja,er zijn zeker veel verschillen!
Allereerst heeft een V90 en totaal ander karakter dan een 940.
Persoonlijk vindt ik een 940 stoerder terwijl een V90 geheel en al chique en stijl uitstraalt.
Als de auto in goede staat van onderhoud is dan rijden ze geweldig,geen twijfel over.
Bram en ik hebben al diverse keren aan een 960/S90/V90 gesleuteld en ik heb 4 jaar lang een 960 3.0 Prestige van 1991 gehad.
Onze ervaring is dat het onderhoud tov een 940 met een redblock toch echt intensiever is en vooral duurder!
Voorbeeldje:
rubberbussen van een multilink achteras vervangen is gewoon een dag werk waarbij een hydraulische pers onontbeerlijk is.
De Niveaumaten moeten goed functioneren om de koets recht en goed geveerd te houden(vervanging kost ââ¬700,00 :o
De laatste serie die uit de Udevella fabriek komen zijn absoluut roestgevoeliger,schrikbarend soms :'( Inspecteer met name de chassisbalken en het plaatwerk rondom de transmissie!
Elektronisch wil er ook wel eens wat kapot gaan......
Mijn idee is:
Koop een late 940 LPT ;D
Absoluut betrouwbaarder en het onderhoud is vergelijkbaar met de 200 serie.
De laatste bouwjaren '97 en '98 zijn geweldig qua isolatie en vaak zit er een leuk optiepakket op.
Een B230FK motor is de beste die er is,heerlijk smeuiig en genoeg koppel om lekker op te schieten,ook een stuk zuiniger als een 6 cilinder.......
Maar ja,dat is mijn oordeel