Berichten: 978
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2005
Lukie5704 schreef:Hoi,
Ik zal me eerst even voorstellen.
Mijn naam is Luc Kluijtmans en kom uit Geffen.
Ik ben 51 jaar en rijd dagelijks in een Ford Mondeo.
In het verleden heb ik een lichtblauwe Volvo 244 gehad.
Deze heb ik in een zeer vervelende periode moeten verkopen.
Gelukkig sta ik nu voor de keuze van een Volvo oldtimer als 2e wagen. Puur voor het genot.
Maar nu sta ik voor de keuze van een wederom lichtblauwe 244GL, waaraan erg veel is gebeurd. De enige echte kwaal is nadat de wagen in zijn geheel is overgespoten de linkerwielkast weer roest vertoont. Deze wagen heb ik vanmorgen met veel plezier gereden. De wagen rijd op gas en kost me ââ¬3500 plus ââ¬350 voor het spuitwerk.
De wagen is nog te zien op Marktplaats in Amsterdam.
Vervolgens zag ik een Volvo 264GLE in Nijmegen die volledig hard zou zijn. De prijs daarvan heb ik reeds teruggebracht naar ââ¬5250
Ga morgen proefrijden!!!! Deze rijd op benzine. Te vinden op Gaspedaal.nl
Ik ben wat terughoudend met specificaties en adressen omdat ik geen bedrijven of personen uit wil spelen tegen elkaar. Maar alles staat voor degene die me een advies zouden willen geven op de vermelde sites.
Maar nu hoewel ik besef dat het misschien appels met peren vergelijken is. Waar moet ik op letten, wat is een goede keus?
Tweede vraag: Is een goed onderhouden auto reeds gered met een normale tectyl behandeling of met een uitgebreide zoals bij de firma Gosliga in Friesland?
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Gr Luc
Hoi Luc,
Volgens mij geef je zelf al het antwoord: 264 Puur voor het genot!
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Berichten: 253
Topics: 36
Lid sinds: Mar 2007
@PP
Van een 245 verbaast het mij niet zo heel veel ;D, wel mooi natuurlijk, en ik zag er laatst een te koop voorbij komen op Marktplaats met 838.000km (een sedan dan), en met de boodschap dat hij nog tip top in orde was...
Bij Scandcar hebben ze er ook een gehad ooit met 760 000 op de klok.

keep 'm rolling!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Berichten: 513
Topics: 57
Lid sinds: Feb 2009
Hoi,
Bedankt voor het meedenken allemaal.
Aangezien ik zelf niet technisch ben ga ik waarschijnlijk toch voor de 244.
Ook omdat dit een zelfde wagen was die ik vroeger had.
Als de 244 door de aankoopkeuring komt rijdt ik binnenkort eindelijk weer een mooie Volvo.
Luc
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
nee, die blauwe is inderdaad een veel betere optie!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Ik ben benieuwd Luc, laat hier maar even horen wat het geworden is.
Moet ik wel weer verder zoeken.....
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 513
Topics: 57
Lid sinds: Feb 2009
Dat klopt Bill, maar ik heb je vanmiddag een telefonische tip doorgegeven voor een 264.
Heb je die ontvangen?
gr Luc
Berichten: 263
Topics: 40
Lid sinds: Feb 2009
Jazeker ik heb hem gezien maar ik ga voor een redblock Luc.
En ik ga echt niet overbieden op je mooie 244, ik hoop voor je dat hij door de keuring komt en wens je er veel geluk mee
Groet,<br />William<br /><br />244 GL B23A 1982 96000 km gedocumenteerd<br />945 LPT B23FK 1998
Berichten: 513
Topics: 57
Lid sinds: Feb 2009
Nou, vanmorgen dus erg hoopvol de 244 naar de aankoopkeuring gebracht.
Resultaat: de wagen is het geld meer dan waard. Motorisch goed en volgens de keurmeester fantastisch rijdend.
Alleen de kosten de laatste jaren gemaakt aan deze wagen wegen al ruimschots op tegen de vraagprijs.
Een nadeel is wel dat er iets meer plaatwerk te doen is dan wat ik zelf gedacht had.
Aangezien ik zelf reuma heb zou ik alles uit moeten besteden, en dat wordt me te kostbaar.
Maar nogmaals volgens de keurmeester voor een liefhebber zeker de moeite waard.
Maar goed, ik ben dus wel zwaar balend naar huis gereden omdat ik het niet aan durf.
Dus blijven zoeken en waarschijnlijk mijn budget gaan verhogen.
Berichten: 9.865
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik denk niet dat er 244's zijn zonder plaat- en/of spuitwerk, zelfs niet voor 7000 euro. En als dat wel zo geadverteerd wordt zou ik er geen snars van geloven.
Plaatwerk wat niet in het zicht zit (balken, bodems) hoeft niet zo duur te zijn om te repareren.
Oh nou ja, deze dan misschien:
http://link.marktplaats.nl/229775283
Let op al die zwarte dopjes in de deurstijlen, daar zijn gaatjes geboord om Tectyl oid in te spuiten. Erg effectief als het netjes gedaan is, vooral daar achteraan bij de overgang wielkast/dorpel is het altijd feest.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Marc1970 schreef:Ik denk niet dat er 244's zijn zonder plaat- en/of spuitwerk, zelfs niet voor 7000 euro.
Ze zijn er nog wel maar een originele NL auto da's inderdaad zoeken naar een speld in een hooiberg denk ik ; dan moet je toch al gauw naar Noord-Zweden ;D
In de Zuidelijke landen zoals Zuid-Frankrijk of Californie is ook nog wel wat zonder laswerk te vinden maar met auto's uit zonnige landen zit je toch weer met spuitwerk want de zon brandt de blanke lak finaal weg van de auto's daar