Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aantal 240's bijna gehalveerd
De Bovag-RAi geeft elk jaar "Mobiliteit in cijfers" uit. http://www.bovag-cijfers.nl/bovag_cijfer..._2008.html

Per 1-1-2008 waren er nog slechts 6600 240's, 1-1-2003 waren dat er nog 11400. Oftewel 1000 per jaar verdwenen, weet iemand waar naartoe?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Naar Woudenberg Wink

Nee, ik denk dat die cijfers niet kloppen. In Zweden maken ze al grapjes
over al die rare Hollanders die hun auto's komen ophalen.
Antwoord
Ik moet zeggen, er zijn er wel flink wat verdwenen. Maar zoveel had ik niet verwacht.

Het slopen van wagens voor onderdelen heeft zo weinig zin, met 80% van de zooi blijf je zitten nadat de glimmertjes zijn verkocht (ervaring na het slopen van 3 schade auto's etc). Rijdende auto's (zonder schade) naar de cross of slopen voor onderdelen is vaak zonde.
Alhoewel het natuurlijk vaak de minder mooie zijn die gesloopt worden.
Waarde zakt met de hogere brandstofprijzen het het politieke gevervelend over het milieu etc etc.... het gaat niet om het milieu, maar om hun eigen inkomsten.

Laatst zag ik ergens iemand die die cijfers per jaar bijgehouden had, ik kon me niet herinneren dat de 240's zo snel achteruit gegaan waren.

740s, die zijn van 10.000 naar 1000 gegaan. vercrosst en gesloopt voor onderdelen. handig, heb je onderdelen, zijn er geen auto's meer. Ik snap dat het soms financieel aantrekkelijker is om een wagen te slopen, maar als liefhebber zouden die 100-iets euro niet de doorslag zijn om met een berg rotzooi te zitten waarvoor je een tijd op marktplaats moet hellen om die spullen kwijt te raken.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Marc1970 schreef:Oftewel 1000 per jaar verdwenen, weet iemand waar naartoe?

De sedan uitvoeringen met een prijs tot 500 euro gaan bijna allemaal naar het buitenland volgens mij.

Bied maar een goedkope Volvo 240 sedan te koop aan en je wordt platgebeld door iritante exporthandelaren.

Van de stationmodellen die min of meer versleten zijn is bekend dat ze erg gewild zijn bij de bangers.

Hoeveel 200 modellen er nog daadwerkelijk op de weg rijden is de vraag.
Men kan wel precies het aantal bepalen dat nog op naam staat via de RDW, maar hoeveel zijn er niet die ergens in een schuurtje zijn beland na een stukgelopen opknapproject (geldt ook voor alle oldtimer merken trouwens Big Grin)
Antwoord
Tor voor kort zag je ze hier in Vlaanderen nog regelmatig rondrijden. Nu worden ze toch echt zeldzaam. Maar eerlijk gezegd vind ik mijn 240 er alleen maar mooier door worden.
Antwoord
Zelf heb ik mijn twijfels over deze cijfers.

Want voor het merk Reliant (waar ik meer vanaf weet dan Volvo's) staan maar 132 registraties.
Nu heeft de Scimitar club ongeveer 100 leden, het is een owners club, dus iedereen heeft een Scimitar. Daarnaast zit er geschat nog wel 25% van de Scimitars buiten de club. Dus alleen aan Scimitars kom ik al op 125. Dan zijn er nog de kleintjes (driewielers en afgeleide vierwielers). Daar zijn er toch ook nog wel minimaal 125 van bekend, wellicht het dubbele.
Dus een groffe schatting geeft al zo'n 250 Reliants.

Als je dit vertaalt naar Volvo cijfers: er moeten er domweg veel meer zijn. Slechts 6600 van de 240's, terwijl ik er dagelijks meerdere zie? Ook 700's zie je nog regelmatig.
Van de C30 zouden er 4000 zijn (let wel, dit is een getal van een jaar geleden). Nu zie ik echt veel vaker een 240 of 700 dan een C30. Een C30 valt mij ook genoeg op, omdat dat een moderne opvatting is van Scimitar concept.
Gegroet,

Erik

Na 11 jaar nu zonder Volvo
Antwoord
[off-topic]

Haha, een C30 is een Scimitar met een extra wiel! Laat ze het maar niet horen.

[/off-topic]
Antwoord
240's zie je idd nog veel. afgelopen dagen weer best wat gezien. gisteren zeker 5 stuks (bouwjaar tussen 1980 en 1993) tijdens een stukje fietsen naar de winkels, en op andere momenten ook best wat gezien. Komen toch nog best veel voor, maar volgens mij wel minder dan 10 jaar terug.

edit: nu weer een 740 langs zien komen (drukke weg hier voor de deur).
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Ik zag laatst 1 originele 244 turbo en 2 originele 242's turbo op een dag.
Ik zie hier in de buurt al helemaal veel estates rijden, laat staan wanneer ik in Eindhoven ben.

6600 lijkt me weinig.
Antwoord
Ik vertrouw cijfers nooit, er zijn leugens, grove leugens en statistieken. Bij de DAF club zijn ook van alle types (op de Volvo 66 na) meer auto's onder de leden dan in de statistieken, maar die staan allemaal in schuurtjes.

En misschien maken ze bij de Bovag wel onderscheid tussen 240 en oudere typeaanduidingen als 242, 244, 262 etc, en zijn de 244, 245 en 264's bij de 'Overigen' ingedeeld.
Wat overblijft is een enorme afname van het aantal rondrijdende 240's in Nederland.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Durf het bijna niet te plaatsen........... Hans Nicolai 9 5.426 15 November 2006, 22:31
Laatste bericht: mado

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)