Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
XC 70-glasbak
er zitten twee dif?s in een xc70/90 een voor de voorwielen en een voor de achterwielen vanaf de versnellingsbak zit er een haakse overbrenging voor de aandrijfas naar de achterwielen dit ivm een dwars geplaatste motor deze gaat zelde tot nooit defect tegen het achterdifferentieel
zit een viscokoppeling die vastgrijpt als er toeren verschil is tussen achteras en vooras zodat je achterwielen ook aangedreven worden
deze gaan weleens kapot vanaf ongeveer 2004 is de visco vervangen door een electronische haldex deze hebben wij nog nooit kapot gehad
bij een xc90 t6 zit er op de bak ipv een haakse overbrenging een kettinghuis dit ivm minder ruimte de xc90 v8 heeft een complete versterkte aandrijflijn vanaf motor naar de wielen
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
Vandaag weer op het 850-forum... :oops:

Citaat:Volvo heeft de naam een 'goede betrouwbare en veilige' auto te zijn.Maar nu na 3 Volvo's zijn het wat mij betreft bodemloze putten.Nog erger dan de gaten in mijn vrouws handen.
Na veel kosten aan de auto te hebben gehad (ca.5000 euro in 1jaar) geeft de aandrijving de geest en gaat me dat nog eens 4000 euro kosten.Komt nog bij dat als ik hem inruil op een andere auto ik 8000 euro heb afgeschreven in 1.5 jaar, reken maar uit wat dat per km is.30.000 km.

Ik ga van merk verranderen en zoek een vervanger die qua PK's en ruimte in de buurt komt.Vergeet het maar, er is geen alternatief.Alleen een nieuwe Volvo of Audi komt overeen.

De keuze is nu een Subaru impreza WRX aan te schaffen van 2005.Kan ik in iedergeval sprinten tegen een R.
Toch gaat het me niet makkelijk af om afscheid te nemen van mijn R ook al is hij me niet trouw.

Gr Cry

[edit] Het betreft een V70R AWD [/edit]
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Met zo'n scoob heeft 'ie wel een punt; die dingen zijn echt niet stuk te krijgen schijnt 't...
Antwoord
Divadi schreef:Met zo'n scoob heeft 'ie wel een punt; die dingen zijn echt niet stuk te krijgen schijnt 't...

Hoho! Hij heeft m nog niet Big Grin

Hij zoekt (nu) naar een monteur die z'n AWD kan fixen, dan blijft de V70 Wink

Overigens komt je reactie aardig overeen met de gemiddelde reactie op het 850 forum :oops:

Gr 8)
Antwoord
Sorry :lol:
Antwoord
Wel grappig; hier in Amersfoort zat een dealer met zowel Fiat / Lancia als Subaru. Wij moesten voor een project een Lancia Ypsilon onderzoeken, maar in de Fiat werkplaats was geen plek, liepen tig monteurs druk heen en weer en stonden auto's in een rij te wachten, terwijl in de Subaru werkplaats twee auto's stonden (Opel Kadett E en Hyundai H100) en 1 monteur rondliep Big Grin !
Antwoord
De afloop:
Het differentieel was kapot. De rubberen stofhoes om de koppeling tussen achteras en de haakse as was ook nog gescheurd. Niet los leverbaar echter. Het resultaat: ook een nieuwe haakse as nodig! (behoorlijke fout van volvo m.b.t. de onderdelenleverantie als je het mij vraagt).
Na ja, het werd "ietsje" duurder, maar alles doet het weer. :?
79-er 242 GT B23e
Antwoord
de midden diff. zit erop om de verschillen in snelheden (tussen voor en achter) op te vangen als je een bocht maakt

zet je auto eens in het zand en maak eens een bocht.
je zal zien dat hij 4 sporen maakt.

dus de midd.diff. is voor het verschil tussen voor- en achteras
de diff. in de voor- en achteras voor het verschil per wiel.

wel jammer dat die zooi stuk gaat.
zijn we niet gewend van volvo.
en die troep is alleen origineel verkrijgbaar
onbetaalbaar voor de mensen zoals wij

ik heb vorig weekend de keerring aan vliegwiel zijde van mijn T5 vervangen incl. compl. kopp. Sad
das pas een bereklus zeg. Cry
het hele subframe moest aan 1 kant zakken anders kan de bak er niet af.
de gehele zat. aan het klooien geweest.
ben blij dat ik het zelf kan en het niet door de dealer moest gebeuren.
ik denk dat het gehele grappie dik 1000 eurie kost als je zou laten doen.
ze bennen wel sneller dan ik.
maar die uur lonen liegen er niet om tegenwoordig.
Antwoord
kaasie schreef:ik heb vorig weekend de keerring aan vliegwiel zijde van mijn T5 vervangen incl. compl. kopp. Sad
das pas een bereklus zeg. Cry
het hele subframe moest aan 1 kant zakken anders kan de bak er niet af.
de gehele zat. aan het klooien geweest.
ben blij dat ik het zelf kan en het niet door de dealer moest gebeuren.
ik denk dat het gehele grappie dik 1000 eurie kost als je zou laten doen.
ze bennen wel sneller dan ik.
maar die uur lonen liegen er niet om tegenwoordig.

Leuk klusje he :lol: :oops:

Reken tussen de 800 en 1200 euro als je het laat doen. Ik dacht dat de dealer 6 uur rekent voor het klusje (standaard uurloon tussen de 60 en 80 euro :!: ). Inderdaad moet het subframe los, anders kun je geen kant op....

Heeeeel verstandig dat je alles in 1x hebt gedaan (keerring/koppeling) Wink

Maar je kunt er weer tegenaan 8)

Gr Smile
Antwoord
er staat 7,5uur voor volgens technische site van brezan.
je red het maar je moet wel weten wat er allemaal los moet.
das de 1ste keer toch altijd lastig.
wel een fijn gevoel hoor alles weer voor elkaar daar in het kopp.huis

vooral omdat we van de zomer voor de 3e keer met de caravan weg gaan
moet de kopp. wel in orde zijn.
het druklager had het niet meer zolang gehaald denk ik.
draait vrij zwaar en geeft van die rare bonken als je hem met de hand draait.
ziet er ook zwaar veroest uit.
maar dat mag na 264000km , toch???
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)