Dirk242 schreef:Zouden de losliggende veren (bij het opkrikken) behoren tot een afkeur?
Vrijdag moet de bruine voor de eerste keer verlaagd naar de APK. Heb niet zoveel zin om de auto weer te verhogen voor de apk.
Zou het mogelijk zijn om de veren vast te zetten, zodat ze niet los komen, maar wat verder uitrekken.
Ik heb mijn nieuwe verlagingsveren al binnen! Moet nu nog effe tijd vinden om ze te monteren.
Dirk, ik denk dat je wel wat problemen gaat krijgen bij de APK. Je kan ze volgens mij niet echt vastzetten.
Het ligt er ook aan hoe los ze zitten. Kunnen ze (als je de auto helemaal opkrikt) helemaal los, of zit er een beetje speling in?
Als ze helemaal los liggen, kan je ze beter vervangen voor de apk.
Zit er wat speling in, dan kan je er misschien een rubber buisje (tuinslang) omheen duwen, zodat het wat strakker zit.
Wel moet je dat buisje zwart maken, anders valt het op dat het beunwerk is (en daar zijn ze meestal niet blij mee).
Heb je je originele veren nog? Dan is het niet zo erg als je ze moet vervangen. Als je die niet hebt, moet je op zoek gaan naar andere veren.
Je kan de mijne dan wel lenen hoor.
Succes ermee!