Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sneeuw!
DopdeDouwer schreef:Dacht ik gisteravond even een leuk potje te sturen in een natuurgebied+grote parkeerplaats. Het is daar vaak helemaal verlaten en lekker glad/besneeuwd of onder water. Ook dit keer geen bandensporen maar wel zag ik, bij het eerste rondje zie ik de oranje zwaailichten van de strooiwagen in mijn binnenspiegel. De beste man kwam het speelparadijs verpesten Sad.

Terwijl er het bij het winkelcentrum een grote ijsbaan was, maar daar wemelt het dan weer van de blauwe zwaailichten. >Sad
*Dirk242 wijst met zijn vingertje naar DopdeDouwer* Dat mag toch ook helemaal niet met die 144, jongeman?
Edit. Nog een plaatje van het prachtige uitzicht:
[img width=800 height=535]http://img185.imageshack.us/img185/3683/dsc03413largech2.jpg[/img]
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Terwijl er het bij het winkelcentrum een grote ijsbaan was, maar daar wemelt het dan weer van de blauwe zwaailichten. >Sad

doen ze daar echt zo moeilijk over als je op een verlaten parkeerplaatse wat gaat spelen? of?

Wegenverkeerswet (WVW)
Artikel 5 |
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

daar is natuurlijk een boel onder te vatten :Smile
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Die van het winkelcentrum is helaas overdag niet verlaten, doch wel zeer glad (vanwege de overdag platgereden sneeuw) en ligt aan een doorgaande weg. Er is regelmatig hangjeugd in die omgeving vandaar het hoge gehalte bromsnorren.
Mede daarom wil ik daar met de 144 niet te opvallend rijden, omdat het in het straatbeeld nogal een opvallende auto is, ben je voortaan de pineut ben ik bang.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Die van het winkelcentrum is helaas overdag niet verlaten, doch wel zeer glad (vanwege de overdag platgereden sneeuw) en ligt aan een doorgaande weg. Er is regelmatig hangjeugd in die omgeving vandaar het hoge gehalte bromsnorren.
Mede daarom wil ik daar met de 144 niet te opvallend rijden, omdat het in het straatbeeld nogal een opvallende auto is, ben je voortaan de pineut ben ik bang.

ja, als het druk is is het inderdaad niet verstandig.

en inderdaad, een oude volvo als die van jou (zeker een die wat geks doet) is relatief opvallend.
Antwoord
Op dit moment is het -20 hier (met een goede thermometer), ben benieuwd wat het morgenvroeg is...
760 | Groen | Snel
Antwoord
Jw240 schreef:
DopdeDouwer schreef:Terwijl er het bij het winkelcentrum een grote ijsbaan was, maar daar wemelt het dan weer van de blauwe zwaailichten. >Sad

doen ze daar echt zo moeilijk over als je op een verlaten parkeerplaatse wat gaat spelen? of?

Wegenverkeerswet (WVW)
Artikel 5 |
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

daar is natuurlijk een boel onder te vatten :Smile

Daar valt een parking toch niet onder, of wel? De 'weg' is de 'openbare weg', maar een parkeerplaats geldt als 'openbare plaats'. Dus niet als 'weg'. Zo zijn bv. parkeer-verbodsborden op een winkelparking eigenlijk niet geldig volgens de wegverkeerswet en kunnen ze jou niets maken als je er toch zou staan (behalve laten wegtakelen, maar je kan geen boete krijgen ;D) . Belgische wetgeving, dan toch... maar verschilt die zo sterk?

[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Jw240 schreef:
DopdeDouwer schreef:Die van het winkelcentrum is helaas overdag niet verlaten, doch wel zeer glad (vanwege de overdag platgereden sneeuw) en ligt aan een doorgaande weg. Er is regelmatig hangjeugd in die omgeving vandaar het hoge gehalte bromsnorren.

ja, als het druk is is het inderdaad niet verstandig.

en inderdaad, een oude volvo als die van jou (zeker een die wat geks doet) is relatief opvallend.

Ah heb de afgelopen dagen heel veel mensen raar op zien kijken hoor toen ik (dwars)voorbij kwam ;D
Antwoord
ah een zg kapstokwet, kan je alles aan ophangen. en als de parkeerplaats gemeentegrond is, is er vast een verordening die hetzelfde zegt als de wet of daarnaar verwijst.

desalnietemin blijft spelen in de sneeuw leuk en kan het relatief ongevaarlijk gebeuren.
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord
Ik werd gisterenavond ook door het stadstoezicht van Eindhoven aangesproken toen ik op een geheel leeg parkeerterrein wat rondjes aan het maken was.
Ik citeer de vrouw van het stadstoezicht: "Dat is niet de bedoeling hÃÂ. Rally rijden doen we in Dakar!"

Daar moest ik wel om lachen.
Antwoord
Dirk242 schreef:Ik werd gisterenavond ook door het stadstoezicht van Eindhoven aangesproken toen ik op een geheel leeg parkeerterrein wat rondjes aan het maken was.
Ik citeer de vrouw van het stadstoezicht: "Dat is niet de bedoeling hÃÂ. Rally rijden doen we in Dakar!"

Daar moest ik wel om lachen.
stadstoezicht in eindhoven heb ik slechts weinig gesproken/mee te maken gehad maar waren zeer vriendelijk en ze zeuren niet snel... Smile

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Volvo in de sneeuw!! Sid 506 233.833 20 January 2024, 16:40
Laatste bericht: Madman
  Sneeuw ? Lekker met 25C in een Saab cabrio abbabak 5 6.412 10 February 2010, 04:26
Laatste bericht: abbabak
  Sneeuw (deel II) geestschrijver 51 31.287 12 March 2006, 23:34
Laatste bericht: a.huis
  Sneeuw Sander van Buiten 50 32.103 3 January 2006, 20:00
Laatste bericht: Robbert242DL

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)