Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stijn
Hallo iedereen,

Ik ben Stijn, een newbie op het volvolvo-forum en kom me dus even beleefd voorstellen.
Ik woon zelf sinds een 3-tal jaar in Antwerpen, maar ben van oorsprong een (belgisch) Limburger. Mijn familie is nogal volvo minded en ikzelf heb ook enkel jaren met een 850 estate gereden, een zeer degelijke wagen trouwens.

De 850 heb ik dan verkocht aan mijn broer, die daar ondertussen nog altijd zonder problemen mee verder tuft, om zelf een jongensdroom te kunnen waarmaken: ik heb van kleinsaf aan altijd met een landrover willen rijden. En zo dus kwam er na de volvo een defendertje in huis.
Dat het de wagen van mijn dromen is, ga ik hier niemand aan zijn verstand kunnen brengen, toch niet met rationele argumenten Wink

Maar dat is dus niet de reden dat jullie me vanaf nu hier kunnen aantreffen.
Ik en mijn vriendin waren al even op zoek naar een tweede wagen en daarmee had ik een goede reden om terug een Zweedse schone in huis te halen.
Het is uiteindelijk een 244 DL uit 1987 geworden met een B200K machientje erin. Ik weet ondertussen van de verzamelaars dat dit zowat de meest oninteressante 240'er is, maar voor mij is het toch een pracht wagen.

Vooral de staat waarin zij verkeerde was vrij uitzonderlijk. Ze was in het bezit van een ouder echtpaar waarbij de man een tijdje terug overleden is. De wagen heeft sinds juni '87 slechts 130.846 km gelopen en heeft altijd binnengestaan.
Ze wordt binnenkort onder handen genomen met een groot onderhoud en dan hoop ik dat we nog een pak zorgeloze km's voor de boeg hebben!

meer en betere foto's volgen nog, deze zijn alvast van haar maiden-trip vanuit West-Vlaanderen naar Limburg

groeten,

Stijn

[Afbeelding: snc00021ey4.jpg]

[Afbeelding: snc00022eu5.jpg]

[Afbeelding: y1pibocvh0psr1eyruodssipa6.jpg]
Antwoord
Hoi Stijn, ben ook uit het Antwerpse, ik rijd ook met een witte 240dl, ook 130000km en ik kan je verzekeren dat ze een pak zeldzamer zijn dan de GL uitvoering. Hoop je vlug eens tegen te komen.

GR, Koen
Antwoord
Ik moet me nog wat inwerken in de 200-reeks, maar ik dacht dat het stond voor "de luxe" en "grand luxe". Euhm, een dl heeft dus wat minder knopjes :Smile

zo heb ik geen zetelverwarming, geen koplampwissers, geen stoffen hoofdsteunen,... alles vrij standaard dus, maar less is more 8)

Ik denk dat er zo nog wel een aantal verschillen zijn.
Antwoord
stijn schreef:Ik moet me nog wat inwerken in de 200-reeks, maar ik dacht dat het stond voor "de luxe" en "grand luxe". Euhm, een dl heeft dus wat minder knopjes :Smile

zo heb ik geen zetelverwarming, geen koplampwissers, geen stoffen hoofdsteunen,... alles vrij standaard dus, maar less is more 8)

Ik denk dat er zo nog wel een aantal verschillen zijn.

Haha dat heb ik ook allemaal niet maar heb wel een GL.. ;D

Welkom hier
Antwoord
Ben het even gaan opzoeken in een folder van 1985. Een dl heeft een motor met een cilinderinhoud van 1986cc, een gl heeft 2316cc boring/slag dl is 88.9/80 een gl: 96/80. Een gl heeft natuurlijk meer vermogen daardoor. Wat volgens mij met de huidige vermogens te verwaarlozen is. Bij de automaat versie zie ik dat ze alleen leverbaar zou zijn in een gl-versie.
Verder zie ik bij het interieur dat er wel wat verschil zit. Zo is leder alleen leverbaar bij een gl-versie en heeft elke versie zijn specifieke kleuren wat betreft kleuren van zetels etc. Een Gl heeft standaard ook van die plastiek velgbeschermers welke ik persoonlijk bekijk als een strik op een varken. Andere dingen zoals toerenteller, zetelverwarming airco en nog vele andere prullaria zijn zowel op de dl als de gl-versie opties.
Let wel: dit is een Belgische folder dus er zouden in nederland wel verschillen op kunnen zitten.
Antwoord
Hoi Stijn, welkom op het forum de auto ziet er mooi uit hier in de buurt staat exact zo'n zelfde.
Die groene 850, is dat een station (kan het net niet zien)?? Zoja is het een van de eerste in nederland!
Antwoord
Ik vrees dat het bouwjaar gebonden maar ook landengebonden is. Zo is de polar en superpolar nooit in Belgie leverbaar geweest bij de 240 reeks. Hier sprak men van de S en ES versie. Bij de 940 reeks had je dan weer wel een polar versie in Belgie en waarschijnlijk ook wel in Nederland.
Ik heb de indruk dat er vroeger per land veel meer verschillen waren. De laatste jaren vervlakt alles meer op dat vlak. Zelfs op gebied van modellen kun je tegenwoordig nauwelijks een peugeot van een nissan onderscheiden. Misschien is dat wel een persoonlijk gevoel.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Die groene 850, is dat een station (kan het net niet zien)?? Zoja is het een van de eerste in nederland!

ja dat is een station Wink Ik weet dat het een vroege 850 is, dat kan je zien aan de 'hoge' koplampen. Maar dat het ÃÂÃÂn van de eerste van NL zou zijn, is leuk om weten!

Antwoord
Ja precies. Een hele tijd geleden was het op het 850 forum de sport om de oudste 850 te spotten, vandaar dat het me opviel. Ik denk dat je met deze vrij hoog scoort.

Het bijbehorende topic gevonden;
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,9561.0.html
Antwoord
grappig; ik heb wat zitten rondneuzen op het 850-forum en vond dankzij jouw link het aanverwante topic waarbij mijn broer de foto van hierboven plaatste.
Blijkbaar is dat dus de winnaar Big Grin

http://www.volvo850forum.nl/index.php/to...183.0.html
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)