3 January 2009, 19:29
Dirk242 schreef:Ja. Je kunt de veren dan op en neer doen. Gewoon goed opletten bij het laten zakken van de auto.
Oh dan ga ik die volgende week halen! 8)
Koni geel voor heb ik al dankzij Marc.
verlagingsveren
|
3 January 2009, 19:29
Dirk242 schreef:Ja. Je kunt de veren dan op en neer doen. Gewoon goed opletten bij het laten zakken van de auto. Oh dan ga ik die volgende week halen! 8) Koni geel voor heb ik al dankzij Marc.
3 January 2009, 20:23
Rob schreef:Kwam nog een mooi setje tegen op een engelse site: Deze ga ik binnenkort ook maar eens bestellen.
4 January 2009, 01:14
eric vermeer schreef:PB240 schreef:Waarom is eric eigenlijk van Intrax naar lesjofors gegaan?! is dat ook een probleem met rijden? niet dat de 240 snel met de vooras los van de grond komt (achteras komt wel eens los met al die waterkeringen op de wegen hier), maar ik kan me voorstellen dat de vooras hetzelfde doet met een iets hogere snelheid.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
4 January 2009, 10:35
nee hoef je niet bang voor te zijn ik heb nog nooit problemen met rijden gehad en wil je met je voorwielen geheel los van de grond komen
moet je wel heel gek doen lijkt me en ze komen meestal wel goed terug op hun zitting met opkrikken en zeker als je maar 1 kant uit de veren laat komen
Volvo S70R B5234T4 M59
4 January 2009, 11:24
eric vermeer schreef:nee hoef je niet bang voor te zijn ik heb nog nooit problemen met rijden gehad en wil je met je voorwielen geheel los van de grond komen ja, ik bedoelde ook meer in een situatie waar een obstakel over het hoofd gezien is. maar zelfs dan zal de rebound van de demper zorgen dat de boel niet zo snel op de maximale uitvering zal komen. Ik heb zelf een setje Lesjeförs -40mm besteld.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
4 January 2009, 13:00
verstandig is mischien iets duurder maar wel zeer goede veren mij bevallen ze ook uitstekend zeker icm de gele koni's
Volvo S70R B5234T4 M59
4 January 2009, 13:23
eric vermeer schreef:verstandig is mischien iets duurder maar wel zeer goede veren mij bevallen ze ook uitstekend zeker icm de gele koni'sperfect dat zijn ook de shocks van mijn keuze. prijs viel me erg mee! (140-150 euro)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
4 January 2009, 15:50
Ticcie schreef:Prima veren! En geen geld, alhoewel de verzendkosten nog iets kunnen tegenvallen. Verzendkosten: ââ¬18, dus davalwelmee. Dan heb je het setje in huis voor ââ¬112. Is dit een beetje te doen icm een (zware) gastank? of word je daar niet vrolijk van? ![]()
18 January 2009, 22:53
Ik heb nu Achter:
Koni Rood; 180.000 km oud Verzwaarde veren (ES); 100.000 km oud Voor: Standaard dempers + veren 485.000km oud Ik heb net Bilstein Tourings gekocht (rondom) en ben nog even aan het twijfelen aan de combinatie demper/veer Optie 1: A: Bilstein + Kilen(Lesjöfors) -40mm V: Bilstein + Kilen (Lesjöfors) -40mm Optie 2: A: Bilstein + Verzwaarde ES veren laten zitten V: Bilstein + nieuwe standaard voor-veren. Optie 3: A: laten zoals het is (Koni rood + ES) V: Bilstein + standaard veren Heb vaak zware spullen achterin en wil niet te veel aan comfort inleveren (kan nu met 80km/h over een verkeersdrempel ;D ) Maar ik vindt iets lager, optisch toch wel mooier Btw, onderbouw gas. Wat is wijsheid? ??? ![]()
19 January 2009, 01:57
voor de voorzijde zou ik voor de je bilsteins en de verlagingsveren gaan: geen probleem met drempels. Je levert wel iets aan comfort in, maar echt niet veel.
Voordeel van je achterzijde is dat je t makkelijk kunt proberen en wisselen. Ik zou in eerste instantie gaan voor de rode koni en de verlagingsveren - optie 4 : - ). Misschien is het na 180dkm wel tijd om de konis ietsje aan te draaien. Gastank moet niet zoveel problemen opleveren, maar als je m vaak zwaar belaadt en caravans rijdt, dan is het misschien iets teveel van het goede. Standaardveer is vlgs mij even hoog als de verstevigde veer (als ze allebei nieuw zijn)? In dat geval zou ik de stevige veer nemen als de verlagingsveer niet goed uitpakt als optie 2 om te proberen. Voor laag en achter normaal staat trouwens best cool: m'n broertje en saint hebben zo ook een tijd rondgereden.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Verlagingsveren zo kort??. | A_A | 22 | 20.878 |
27 April 2015, 14:12 Laatste bericht: v700r |
|
Verlagingsveren 240 | NiKondoo | 7 | 6.289 |
6 December 2013, 23:28 Laatste bericht: Volvo 142 B23 |
|
Ervaring monroe levellers met lesjofors verlagingsveren | Stevves | 1 | 2.812 |
19 October 2013, 11:41 Laatste bericht: Jambon |
|
Verlagingsveren monteren, hoe te centreren (amazon) | Jeroen V | 8 | 5.051 |
16 April 2012, 18:19 Laatste bericht: Jeroen V |
|
Originele Volvo verlagingsveren | Dirk242 | 4 | 3.737 |
18 April 2010, 23:12 Laatste bericht: Dirk242 |