Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
verlagingsveren
Dirk242 schreef:Ja. Je kunt de veren dan op en neer doen. Gewoon goed opletten bij het laten zakken van de auto.

Oh dan ga ik die volgende week halen! 8)
Koni geel voor heb ik al dankzij Marc.
Antwoord
Rob schreef:Kwam nog een mooi setje tegen op een engelse site:

Kilen Sports Lowering Springs (40mm)

[Afbeelding: PFV903835.jpg]

To Fit: Volvo 245 Estates, 1975 to 1993

Lowers car by 40mm (25mm for GLT & Turbo)
TUV certified and approved
Improves handling
Manufactured by OEM manufacturer Lesjofors in Sweden


Zeer met de lage pond is het aantrekkelijk.

Set rondom: 92 eurie :o (zonder verzenden)

Hmmm, ga die rooie van mij ook maar eens verlagen als de US-Bilsteins binnen zijn.

Deze ga ik binnenkort ook maar eens bestellen.
Antwoord
eric vermeer schreef:
PB240 schreef:Waarom is eric eigenlijk van Intrax naar lesjofors gegaan?!

goeie vraag
omdat de intrax mij iets te veel verlagen zeker op een turbo en mijn veren kwamen los als de auto uit de veren kwam
met de lesjofors is dit niet de veren blijven net klem zitten het houd ook niet over maar is wel beter
dat is de reden

is dat ook een probleem met rijden? niet dat de 240 snel met de vooras los van de grond komt (achteras komt wel eens los met al die waterkeringen op de wegen hier), maar ik kan me voorstellen dat de vooras hetzelfde doet met een iets hogere snelheid.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
nee hoef je niet bang voor te zijn ik heb nog nooit problemen met rijden gehad en wil je met je voorwielen geheel los van de grond komen
moet je wel heel gek doen lijkt me

en ze komen meestal wel goed terug op hun zitting met opkrikken en zeker als je maar 1 kant uit de veren laat komen
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
eric vermeer schreef:nee hoef je niet bang voor te zijn ik heb nog nooit problemen met rijden gehad en wil je met je voorwielen geheel los van de grond komen
moet je wel heel gek doen lijkt me

ja, ik bedoelde ook meer in een situatie waar een obstakel over het hoofd gezien is. maar zelfs dan zal de rebound van de demper zorgen dat de boel niet zo snel op de maximale uitvering zal komen.

Ik heb zelf een setje Lesjeförs -40mm besteld.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
verstandig is mischien iets duurder maar wel zeer goede veren mij bevallen ze ook uitstekend zeker icm de gele koni's
Volvo S70R B5234T4 M59 
Antwoord
eric vermeer schreef:verstandig is mischien iets duurder maar wel zeer goede veren mij bevallen ze ook uitstekend zeker icm de gele koni's
perfect dat zijn ook de shocks van mijn keuze. prijs viel me erg mee! (140-150 euro)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Ticcie schreef:Prima veren! En geen geld, alhoewel de verzendkosten nog iets kunnen tegenvallen.

Verzendkosten: €18, dus davalwelmee.
Dan heb je het setje in huis voor €112.

Is dit een beetje te doen icm een (zware) gastank? of word je daar niet vrolijk van?
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Ik heb nu Achter:

Koni Rood; 180.000 km oud
Verzwaarde veren (ES); 100.000 km oud

Voor:
Standaard dempers + veren 485.000km oud


Ik heb net Bilstein Tourings gekocht (rondom) en ben nog even aan het twijfelen aan de combinatie demper/veer

Optie 1:
A: Bilstein + Kilen(Lesjöfors) -40mm
V: Bilstein + Kilen (Lesjöfors) -40mm

Optie 2:
A: Bilstein + Verzwaarde ES veren laten zitten
V: Bilstein + nieuwe standaard voor-veren.

Optie 3:
A: laten zoals het is (Koni rood + ES)
V: Bilstein + standaard veren

Heb vaak zware spullen achterin en wil niet te veel aan comfort inleveren (kan nu met 80km/h over een verkeersdrempel ;D )
Maar ik vindt iets lager, optisch toch wel mooier
Btw, onderbouw gas.

Wat is wijsheid? ???

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
voor de voorzijde zou ik voor de je bilsteins en de verlagingsveren gaan: geen probleem met drempels. Je levert wel iets aan comfort in, maar echt niet veel.

Voordeel van je achterzijde is dat je t makkelijk kunt proberen en wisselen. Ik zou in eerste instantie gaan voor de rode koni en de verlagingsveren - optie 4 : - ). Misschien is het na 180dkm wel tijd om de konis ietsje aan te draaien. Gastank moet niet zoveel problemen opleveren, maar als je m vaak zwaar belaadt en caravans rijdt, dan is het misschien iets teveel van het goede.

Standaardveer is vlgs mij even hoog als de verstevigde veer (als ze allebei nieuw zijn)? In dat geval zou ik de stevige veer nemen als de verlagingsveer niet goed uitpakt als optie 2 om te proberen.

Voor laag en achter normaal staat trouwens best cool: m'n broertje en saint hebben zo ook een tijd rondgereden.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Verlagingsveren zo kort??. A_A 22 20.878 27 April 2015, 14:12
Laatste bericht: v700r
  Verlagingsveren 240 NiKondoo 7 6.289 6 December 2013, 23:28
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Ervaring monroe levellers met lesjofors verlagingsveren Stevves 1 2.812 19 October 2013, 11:41
Laatste bericht: Jambon
  Verlagingsveren monteren, hoe te centreren (amazon) Jeroen V 8 5.051 16 April 2012, 18:19
Laatste bericht: Jeroen V
  Originele Volvo verlagingsveren Dirk242 4 3.737 18 April 2010, 23:12
Laatste bericht: Dirk242

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)